fredag, januari 11, 2008

Woschiwosch, ullegull.

Nedan följer ett inte så systerlikt inlägg. Ingen sprit, inget snusk och ingen mat. Det handlar enbart om katten. Men till vårt försvar blir det inget ullegullinlägg som talar om hur fantastiskt klokt och vackert djur vi har i vårt hem, nej nej. Jag påstår bara samma som bilderna kommer att visa. Katten är störd. Ni minns sedan tidigare kanske skrivaren, alla hårsnoddar och påslås i toaletterna och pepparkaksburken igår. Hon har visserligen kloka inslag emellanåt, men till största delen är hon enkom störd. Låt mig delge er:


(Observera att inget av fotografierna är monterade på något vis. De tre fotona är tagna inom tidsspannet lördagkväll och nyss. Motiven har skett i positioner/miljöer som katten själv har valt/åstadkommit och ingen mänsklig varelse har varit delaktig i arbetet förutom fotografen som undanbedes all cred, ty katten är störd fullkomligt på egen hand... tass...)

Sovandes på en del av min tentalitteratur. När inte jag sov på den vill säga. En inte fullt så störd bild, utan en ganska logisk sådan.




Uppenbarligen delaktig i ett parti TP, hon verkar vara en del av Sonjas lag då det är hennes bara knän som syns till vänster. Tärningen fick dock känna på klorna emellanåt, Sonja tror jag klarade sig den gången.

Denna bild är tagen för ca 1h sedan. Objektet för påsinsamlingen är J's ryggsäck. Det började med att hon släpade dit två i eftermiddags. Vi lät henne hållas och inget mer skedde. Så efter midnatt blev det tydligen rusningstid i katthuvudet för då drog hon ut påse på påse ur kökslådan och lade dem alla i samma hög - alla i J's ryggsäck eller strax utanför. (Och ja, lådan är för tillfället överfull och ja, hon gillar att hämta plastkassar som vi knyter ihop och leker apport med, men jag har aldrig sett henne hamstra på detta vis.)

Allt detta kan ha en förklaring i att hon nyss hade en allvarlig öroninfektion i bägge öronen. Sedan dess har hon betett sig om möjligt (ja tydligen) märkligare än innan. Mer kramig dock, så det får bli den trevliga sidan av alla mystiska karaktärsdrag, även om detta är rätt underhållande för dem som beskådar scenariot.

Och jaha. Typiskt.. det var ett MacGyveravsnitt jag redan sett.. Får koncentrera mig på räkmackan då istället.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Vafaaan. Tom min knän är tjocka. Trött jag blir.

S. sa...

Som att hon bygger bo för eventuella kattungar... :P