tisdag, januari 22, 2008

Be cool.

Idag är jag inte cool. Jag kan ha ett helt isberg i magen när det gäller att spela spelet med karlar, hör inte dom av sig inom vettiga gränser hör fan inte jag av mig alls. Men när det kommer till Tradera är jag körd. Jag som hade hoppats att få åka extvåtusen till Sthlm stolt som en tupp och glatt skrodera med min 1-kronasbiljett! Nu är det nån snorunge som lagt ett bud på två spänn... Så nu då? Nån som har en magistersexamen i Trader(a)ing?

Ska jag packa klart och ställa väckaren på 05.30 och då börja jobba likt Cujo för att få MIN biljett till minsta möjliga pris bara för att det är lite spännande att tradera?

Eller ska jag slänga in ett automatbud på dryga hundringen och se hur långt det tar mig?

Aahhhh... I dont wanna. Kan inget gammalt ragg fyllesmsa så jag får känna mig lite cool igen... Måndagnatt.

3 kommentarer:

K E I sa...

Ooo tradera. Livsfarligt. Jag budar alltid antingen på det ena sättet, eller på det andra.

Vad kostar det "ordinarie pris" - inte på tradera?

För då kanske du skulle ställa klockan och slänga in ett bud nån gång i natt på just den summan.

Så att den där snåla tvåkronorsbudaren i alla fall inte får nöjet att vinna.

Evil evil..

Systrarna Syfilis sa...

En sistaminutenbiljett gick lös på 267:- på sj.se, eller nåt i den stilen. Finns ganska många biljetter på Tradera så nån borde jag väl hinna roffa åt mig för en hyffsad penning. Men ja eller hur.. man vill ju sätta åt det där lilla livet, det kändes verkligen som en snorunge också ;) intuition.

Systrarna Syfilis sa...

mitt motto för natten är: desto mindre penning till SJ, desto mera vin till Sivan. Och sen har man väl ett litet uns av tävlingsinstinkt därinne nånstans också.. Vi får se var det hamnar.