lördag, januari 05, 2008

Dela täcke eller varsitt?

Medan systrarna åt frukost imorse kom vi in på den eviga frågan: ska man dela täcke eller ha varsitt? Alltså om man sover ihop med ett gos, ligg, sambo eller whatever. Måste man dela täcke då? Eller får man ha varsitt? Jag menar att man får ha varsitt: det blir för varmt, man klibbar ihop, man vet inte vems ben som är vems, man måste ligga sked hela tiden vilket i sin tur leder till att man sover värdekasst. Siv menar att man ska dela: det är ju meningen att man ska kramas.

Okej, kanske inte så mysigt - men iallafall svalt!

Kan man inte kramas innan man somnar? Och sen när man vaknar? Måste man kramas även när man sover? Kan man inte få ha lite tid för sig själv? Kan man inte få kramas utan att svettas samtidigt?

12 kommentarer:

Anonym sa...

nääää. vad du färgar historien. vi pratade ju om tillfälliga förbindelser och att då tycker jag man lika gärna kan passa på att kramas under natten också medan man har chansen. pfff om man är sambo då... för guds skull, då kan man väl lika gärna ha skilda sovrum, som du o jag =)

Anonym sa...

plus att jag har ju inga täcken, jag har bara påslakan i sängen för duntäcket är så vanvettigt varmt, så det blir inte så svettigt och dant här, vilket gör att man kan kramas mera!

Zombie sa...

Klart man ska ha ett täcke! Sivan 4 president!

Anonym sa...

Känns som att det där är en helt irrelevant fråga för min del..ag sover själv..iofs delar jag täcke med fröken vänster men..det är inte så mycket krama där...

Systrarna Syfilis sa...

Sivan: Näe, isånnafall pratade du om lösa förbindelser. Jag pratade om alla möjliga förbindelser.

/Sonja

beerbelly sa...

Lösa förbindelser, dela täcke eller gå hem...
Varsitt om det är samboförhållande. Eller mig spelar det inte så stor roll.. men när man rycker täcket så hon hjular ur sängen blir det nog upprört och sedan varsitt.

Anonym sa...

Äh va svårt ni gör det för er. Man har ju dubbeltäcke såklart!

Det är tillräckligt stort för att man ska kunna göra en liten igloo av täcket om man vill men man kan även mötas i mitten i en gosig sked. It's the shit!! :D

Anonym sa...

aahhh... nini, my obi-wan. den lösningen har jag inte ens tänkt på! fantastiskt, den borde Sonja köpa också. men så länge det bara är jag o katten tar jag mitt påslakan o hon får filten nere vid fotändan. men tack! =D

Anonym sa...

Hey, anytime ;)

Men bara påslakan?? I januari?? Hur jäkla varmt har ni det hemma hos er egentligen!?

Anonym sa...

det är varmt här i lägan, och jag är varm av mig själv, och katten är varm, och är man dessutom två i sängen så blir det ju jättevarmt, och ofta har man kanske alkohol i kroppen och då blir det ju ännu varmare. nu blev jag varm bara av att tänka på hur varmt det är.

Anonym sa...

*asg*

Det är inte lätt alltid ;)

Anonym sa...

Haha! Har ett extratäcke i garderoben, för om jag ska dela täcke med ett krogenragg så får vi knappt plats under båda två :P Har för stor ölmage och mina napp är oftast tjocka dom också :)