onsdag, januari 16, 2008

.......

Tito Beltran är misstänkt för våldtäkt. Carola blir förhörd. Som vanligt briljerar hon med sina smarta uttalanden.. Citatet kommer från Aftonbladet.

"– En viktig sak var ju om Tito hade penetrerat henne. Om han var inne i hennes vagina. Hon var ju oskuld. Maria säger då att det var sperma i barnflickans trosor. Då blir flickan förkrossad och jag förstår att det är för att det är inte det sätt som man som kristen vill bli av med sin oskuld."

Och här hade jag skrivit katolsk. Och det var ju jävligt korkat av mig. Jag ber så mycket om ursäkt. Jag skäms. Men ändå.. Det är väl för bövelen ingen flicka/pojke som vill bli av med oskulden på det sättet?!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Vad menar du med "Som om det skulle kvitta för en katolsk tjej"? Katoliker är ju kristna ...

Förresten: Har du själv blivit korsförhörd i en rättegång? Har du suttit i en rättegångssal och fått svara på en hård åklagares frågor? Jag har inte det, men jag kan säga så mycket som att när jag läste vittnesmålet på Aftonbladets hemsida kände jag att jag inte hade fixat det. Det hade flugit ännu värre grodor ur min mun än det gjorde ur Carolas.

Om man tar del av hela vittnesmålet tycker jag att det snarare framstår att Carola förstod hur hemsk hela upplevelsen var för en troende tjej som knappt hade kysst någon förut. Att hon själv är troende gjorde nog att hon levde sig in i situationen ännu mer.

Carola är en av Sveriges mest kända personer. Hon visste att det satt en massa journalister i salen och att alla tidningar skulle skriva om det. När hon kom dit så blev fotograferna tydligen som tokiga. Det måste ha varit en jobbig situation att befinna sig i. Om man då lägger till pressen från ett tufft korsförhör så förstår i alla fall jag att allting inte lät genomtänkt. Om jag skulle ha vittnat i en rättegång och sedan fått se en utskrift från det jag sagt skulle jag nog skämmas.

Ha det bra,
Noel

Anonym sa...

Carola suger...

Anonym sa...

Noel har inte fattat grejen. Ingen tjej, varken kristen, buddhist eller ateist, vill mista oskulden genom våldtäkt eller över huvud taget bli våldtagen någon gång i livet. Och att Carola uttrycker sig så ofantligt klumpigt förvånar mig inte det minsta. Hon är ju inte direkt känd för sina förståndsgåvor.
Jag håller på dig, Syster Syfilis.

Systrarna Syfilis sa...

Noel: Alltså; det var ju korkat av mig att skriva så. Och jag menade inte att Carola inte förstod hur det kändes för barnflickan, bara att det är så typiskt henne att uttala sig så. Tyckte bara att hon kunde släppa jesus och sitt halleluja för en stund, och bara konstatera att INGEN vill bli av med oskulden på det sättet. That´s it.

Mr m: jag vet kära du, jag vet...=)

Nästan-tanten: Skönt att nån förstod mig.. =)

Anonym sa...

Jag gillar verkligen att hon, när hon sprang på barnflickan och denne verkade upprörd "tog hennes händer och frågade om de skulle be tillsammans".

Ja för det är nog det första jag skulle vilja göra om jag blivit våldtagen. Be. Med Carola.

Eller inte.

Anonym sa...

Hahah, nini. Alltid lika träffsäker. Fan vilket straff.. Att först bli våldtagen. Och sen bli utsatt för våldsbön med Carola.. No fänks.

Noel gjorde dock en bra grej, sådär många tecken har jag fasen aldrig lyckats skriva i en o samma kommentar. =) Det var ihärdigt minsann.

Anonym sa...

P.S. Jag diggar nästan-tanten oerhört. Kul att du hittat hit :D

Anonym sa...

Å tack, Sivan, det värmde!

Anonym sa...

"att Carola förstod hur hemsk hela upplevelsen var för en troende tjej"

Ja hon hade ju jätte svårt att stå dagen efter och hålla handen, se förälskad ut och sjunga duett med Tito.. Not!