tisdag, januari 15, 2008

Sivans favorit från The Dark Ages som Mr M kallar det.

Eftersom vi pratar om the good old days enligt vissa och okända tider för andra vill jag återpublicera Sonjas version av ett telefonsamtal mellan mig, henne och Mr. Stiff. Detta är en favorit i mina ögon. Och som vi alla vet är det ju givetvis mycket roligare om man känner Mr. Stiff, hans röst och sätt att uttrycka sig. Jag har det i minnet, jag hoppas ni kan tänka er hur det hela lät.

söndag, december 04, 2005

Slampa? Mjukmedel?

Hade ett mycket djupt samtal innan helgen med min kära syster och vår goa vän Mr. Stiff. Alltså ni vet när man kan prata tre stycken samtidigt i telefonen:

Siv : Till helgen tycker jag att vi ska slampa och svulla! Lova mig det!

Sonja: Ja, absolut. Eller åtminstone svulla.

Stiff: Hörrni, jag köpte tre nya disktrasor idag. För 5 spänn. Sjukt billigt!

Siv: Jo, det är klart vi ska slampa! Jag vill slampa! Jag behöver slampa!

Sonja: Jaja, men då kan ju du stå för slampandet då så står jag för svullandet.

Stiff: Och så köpte jag en ny diskborste. En blå.

Siv: Nej, nej, nej! Ska jag slampa så måste du slampa.

Sonja: Måste jag?

Stiff: Köpte ett nytt mjukmedel också. Det luktar sprit.

Siv: Ja, det måste du! Iallafall hångla lite grann.

Sonja: Jaja, vi får väl se. Jag är ju inte den som är den.

Stiff: Typ som nån slags shot, som hallon kanske?

För er som undrar...jag slampade inget alls faktiskt. Satt hemma och pluggade. Kändes konstigt imorse när jag vaknade, varken bakis eller med nån ny könsjukdom. Läskigt.

Upplagd av Sonja på 16:58

Inga kommentarer: