fredag, januari 04, 2008

Men när fan hände det här?!?

Jag Sivan har blivit medlurad till Åre i början på februari. Skitkul, har vi sagt hela höstterminen. Tre singelbrudar ~25, också vår 35årige tupp. Han har som tur är sambo och hela kittet så han får mer agera vårt skyddsombud och snapsförvarare. Finfint fixat, roliga människor som åker, lägenhet mitt i Åre, lagom dyrt - jadijada. Så plötsligt förändras förutsättningarna...

Jag är numer ensam singel!

Eller en tjej är "bara" i dejtstadiet, men de dejtar ganska exklusivt så,..

Jag är ensam singel!

Vafan?!

Sonja är ju singel tack och lov (vad skulle jag annars ta mig till), men hon ska börja sitt nya jobb då. Jag tycker givetvis att hon kan ta ut semester vecka nr.2 på det nya jobbet, men hon verkar inte uppskatta mitt förslag...

Nån av er som vill hänga med till Åre? Upptagna göra sig icke besvär.

13 kommentarer:

beerbelly sa...

Njae .. det är nog inte fler "tuppar" du söker om jag tolkar rätt. Dessutom verkar alla upptagna ;-)
Tror du får jättekul ändå. De kan väl festa även om de inte är singlar?
Det är ordning på sonja nu.
Ha en suverän dag hursomhelt.

Systrarna Syfilis sa...

Meeen, alla vet ju att det är skillnad på begreppet "fest" hos upptagna jämfört med hos singlar. Detta måhända vara omedvetet, men det är ändock ett faktum. Ja, roligt får jag garanterat, skulle dock kännas tryggare med en singelvapendragare i sällskapet =)

Och ordning på Sonja var väl att överdriva. Oss kommer det aldrig bli ordning på. Tack detsamma! Tydligen ska jag skriva en 3sidig novell idag. Idéförslag?

beerbelly sa...

Förstår vad du menar med roligare fest förstås. Hoppas du hittar någon.
Tryggare vet jag inte däremot..
Jag har novell förslag men inga rumsrena just nu..lycka till med det också.
Hehe sonja har ju fast jobb det är ordning. Vad man gör på fritiden är något helt annat.

Systrarna Syfilis sa...

Usch då.. är det så man räknar? Då har det ju varit ordning på henne iallafall 1½ år. Och det kommer dröja minst 3 år till innan det blir ordning på mig. Skönt att veta iofs, jag vill inte vara i ordning. =)

Tror att professor Blomma kräver rumsrena noveller, men jag är inte hundra.

beerbelly sa...

Skriv en dirty men inte tydligt dirty som inbegriper dig/kvinnlig student och obestämd professor.. tulpan?..
Tänker en novell där en student på ospec universitet ska göra uppgift/resa får hjälp av "tulpan" och det är en ständig underton :D
Hehe jag har för sjuk fanatsi ibland. Sorry jag är ingen hjälp idag.. heller.
Va vill inte vara i ordning det var det värsta :-). Roligare läsning när ni inte är det iofs.

Anonym sa...

Ja själv ska man kanske till göteborg då men annars hade det varit kuligt! För i Åre får man skjuta raketer när man vill har jag hört!

Anonym sa...

//Zombi

Systrarna Syfilis sa...

men zombie, du var ju nyss i Hassela? höhöh, det är ju nästan samma sak. Typ som att jämföra Gnarp med Nice.

Zombie sa...

ja vad väljer man helst.. inavel eller brats?

Gnarp är inte så illa pinkat ändå :p

Anonym sa...

Jag hade LÄTT följt med om det inte var så att jag flyttar för fullt just då. Typiskt!!

Systrarna Syfilis sa...

zombie: har tyvärr ingen kommentar till det. att Gnarp inte är så illa pinkat.. vem det än är som pinkat fram Gnarp kunde den gjort ett bättre jobb =)

naaaaaaaaaaaaw, lajsa: det hade ju varit pöööörfäkt!! vi pratar alltså 7-10 februari tror jag...? :D flytta kan man ju göra närsomhelst på året.

Anonym sa...

Men åååh! Det är ju just 7-10 jag flyttar juh! Tyyyypiskt! Ni får komma ner på inflyttningsfest sen så kan vi singla lite i storstan. Det gick ju så bra sist för vissa..

Anonym sa...

nu talar du i tungor kära du ;D förstår icke vad du insinuerar. är det din vita bolero jag har tvättat idag? jag får ta med mig en liten extra väska åt dig när jag kommer ner om 2v :D