torsdag, januari 31, 2008

Ooooo nu är Sivan arg också!

Gnällinlägg som aldrig förr så klicka vidare för all del, jag förstår. Mitt-"Universitetet" är helt jävla stört i fan allt det tar sig till. Nån störning har dom som styr och strukturerar upp det där stället. Ni minns kanske min hemtenta som jag hade runt jul/nyår och fram till 11e januari... En fråga skulle vara inne innan nyårsafton då den läraren visst i mitten på januari skulle resa till Indien och stanna där i hundra år. Detta fick vi reda på den 21'a december, men vi tänkte att hey, det fixar vi ju (hur nu han kunde vänta så länge med att berätta det, eller nån byrå kanske hade extrapris på enkelresor till Indien för störda universitetslektorer). Så vi skrev tentan. Och skickade in. Sen skrev man de andra hemtentorna och skickade in dem. Och väntade. Och väntade. Och väntade. Och idag fick jag höra att resultatet var klart. Så bra. Loggar in, allt är frid och fröjd tills jag kommer längst ner på mina resultat och ser en konstigt formad bokstav som inte hör hemma där bland de andra. Ett U. U som i underkänd? Ja - U. Jaha, i telefonluren hade jag C som ivrigt väntade på att höra hur det gick för mig.
Jag: U.
Hon: Va? Ja jag också. U.

Vi ringer Snygga S, L och Tuppen. Jadå, alla vi har U. Jag snabbar mig in på FirstClass för att kolla när jag skickade in tentan till Indien-gubben och mycket riktigt gjorde jag det innan nyår. Men saken är biff, gubbfan har inte ens öppnat mitt mail med tentan!&%/¤! Och inte tuppens heller!(/&%#¤! Nu är klockan 21.30 och jag har hört talas om en tjej som fått godkänt, resten U.

Okej, jag kan skita i tentan, gubbfan är hemma om typ två veckor och då jävlar har han en hel hög att rätta så det kommer ju att lösa sig förr eller senare. Det luriga är att de två förra terminerna måste vara helt klara och godkända för att jag ska bli behörig på specialpedagogiken som jag nu läser, annars är jag där på andra villkor och har noll rätt att gå den kursen just nu. Nu överdriver jag, men tekniskt sett kan de kicka ut oss från specialpedagogiken och vad gör man då? Gubbfan. Han har iallafall fått smaka på min vassa tunga, nu har jag mailat hans privata mail också som vi inte skulle göra. Skickade även en kopia till den kursansvarige så nu är jag utmattad av allt skrivande och pratande. Jag brukar inte vara så arg? Det är ju för det mesta Sonjas uppgift. Gubbjävel och förbannade låtsasUniversitet.

Undrar om parkeringsbolagen söker lapplisor så här års?

2 kommentarer:

K E I sa...

GE HAN VAD HAN TÅL! Roaaarr. Morr. Gruff.

*andfådd*

K E I sa...

(nu måste jag börja tänka på min approach... jag vill inte skrämmas. jag är inte farlig)