torsdag, januari 31, 2008

Kan man ge sig själv ett nackskott?

Ja, lite arg är jag allt. Dessutom gav jag mig själv en rejäl pisksnärt när jag skulle leka med katten. Jag höll fast ett långt töjbart band i ena änden, och hon drog i den andra. Så släppte den dumma kattrackaren sin del av snöret så den änden snärtade mig på halsen! Det var ju inte planen... Men hon kanske hade räknat ut det där, hur långt hon skulle gå innan hon släppte och allt. Förbannade katt. Förbannade dag. Nu kommer säkert stormen Tuva göra en totalrockad och hamna på norrlandskusten lagom till imorgon eftermiddag då vi ska köra hem till det mysiga vattendraget. Jag vill dra nåt gammalt över mig. Är det ingen som är gammal och kan dra över mig lite snabbt?

14 kommentarer:

loathing sa...

katter är kluriga. dom vet mycket innan vi vet det. det är ingen idé att försöka överlista dom, jag har försökt. man faller platt som en pannkaka. men pannkaka är gott också, med jordgubbssylt.

beerbelly sa...

Jag jobbar inte på accord!

Anonym sa...

loathing: Nä, man får nog erkänna att dom är listigare. Fast när man väl erkänt så går den pälsbeklädda fram till vitrinskåpet och krafsar febrilt på glaset. Och då gör den ju mig ännu mer korkad eftersom den är klokare och beter sig sådär? Djävulens påfund kattdjuren. Deras intelligens kanske bara varar ett visst antal minuter per dag? Som för mig.

beery: hahah, nähänä. har du nån gammal kompis?

beerbelly sa...

Hähä.
Nope inga vänner... en del bekanta som uppnått min vördansvärda ålder finns dock. Tror inte någon av dem erkänner att de är snabba, även om de inte är tantraklass som mig förstås, eller finns inom "akut" håll från dig dock ;)
Får ragga destingerat nästa gång helt enkelt och hoppas han är snabb..
Pro har väl danskvällar? :)

Anonym sa...

JAMEN!!! Det är ju torsdag, det är ju t.o.m styrdans här på stället bredvid!!! Wish me luck! *Gone*

beerbelly sa...

Hahaha. Luck ha nothing to do with it. Du kommer äga där!
Enjoy.

Unknown sa...

Hmm, synd att man inte bor längre norrut... i bästa fall kunde man kanske kunna vara där på 4 timmar men med mitt flyt skulle jag inte vara tillräckligt gammal... så skulle jag säkert inte vara tillräckligt snabb heller. Äääh, undrar om TV1000 visar "styrdans från Sundsvall" ikväll? :p

Anonym sa...

Well, jag är snart 31. Räknas det?

Jag kan göra mig riktigt tung så kan du dra nåt gammalt och tungt över dig. Så är det som att du krypit in under en sten. Du vet, å gömt dig?

Anonym sa...

jag är gammal..och snabbt lär det gå...när jag väl tagit mig upp så långt norrut..

K E I sa...

TYVÄRR är ju en annan knappt tjufem, så NEHEJDU jag kan inte stå till tjänst.

Men tackar som frågar.

*ahum ahum*

*hosta hosta*

Anonym sa...

Då behöver du nog hyfsat starka biceps...eller axlar...hur som helst...har du gymkort? :D

Trevlig helg på er brudar!

Zombie sa...

Jag vet av en gammal Opel 76:a som du kan baxa över dej. Fast gick du och dansade i går så e ju risken att du hittat nån som är väldigt lik en Opel.. Gick förbi vid 22 tiden och såg nägra med skev kaross och förfallet underrede.

Hehe.. Opel.. vilket namn.. Fulast!

Systrarna Syfilis sa...

oops.. lite sent att komma med replikeringar på allt roligt ni skrivit, men men. för sakens skull.

golfen: jag fick inget lockande hugg där på styrdansen så jag hade nog kunnat tänja lite på vad gränsen för "för ungt" var den kvällen. nästa gång?

nini: njae. du fyller inte 31 förrns om dryga månaden.. isåfall måste du behålla broddarna på och ha läsglasögonen på hjässan. det där med gömma sig under en sten lät ju riktigt trevligt iofs.

jerk: :D

kei: du ser inte ut att vara en dag över sjutton, så nejtack ;D

mr m: gymkort finns, men det fungerar som dammsamlare tills jag kommer på något annat användningsområde för det. brukar vara bra att pilla upp tanklocket med också när det frusit fast.

zombie: skeva karosser och förfallet underrede kan jag stå ut med såvida personen är rik, blind och döv. ifall jag också blir blind och döv vill säga.

Anonym sa...

"Är det ingen som är gammal och kan dra över mig lite snabbt?"


He he det var kul. Igenkänning även om jag har samma gamla man som drar över.
Nämen vad sa jag nu?