måndag, januari 21, 2008

En sorgens dag!

Jag har ju bara en enda princip i livet som jag försöker att leva efter. Och idag sprack den fullkomligt. Jag och Sonja var en snabbis på stan för att införskaffa su-uschi och vara in på våra respektive jobb en ännu mera snabbis.

Så när vi gjort våra ärenden och för att fördriva tiden de 15 minuter det skulle ta för sushikillen att fixa sushi så går vi omkring i en av galleriorna. Åker uppför rulltrappan till Stadium. Pratar lite om att jag inte vill åka slalom när jag är i Åre om 2v för jag ska bara förtära alkohol och annat allmänt surr om ditten och datten. Sen ska vi åka ner igen. Och självklart...

Rulltrappsfanskapet hade stannat. Min enda livsprincip blev så lätt nonchalerad av någon, säkert KnullGuden, han kontrollerar antagligen teknikrelaterade ting också. Jaha? Jag som vägrar att gå/springa i rulltrappa för jag anser att så jävla bråttom har man fan aldrig, aldrig, aldrig att man måste gå i en sådan. Men det var inte mycket att göra. Hade kanske funnits en varuhiss eller ett tomt schakt jag hade kunnat använda men sushin väntade så det blev till att gå. En sorgens dag.

Det hela skedde antagligen för att jag hade jeans på mig. Jag har slutat använda jeans och går numer endast i kjol/klänning och leggings, så jag bad väl om det. Jag kommer självklart vägra gå i någon rulltrappa i Stockholm men det tror jag Stiffler och Lisa har lärt sig vid det här laget.


Inga kommentarer: