torsdag, januari 10, 2008

Men var ar det för fel på tanterna?

Dom jag käkar lunch med alltså. Snälla tanter, absolut. Men ack så tråkiga. Dom pratar bara mat. BARA. "Guuuuuuh, vilken billig lax jag hittade på Konsum!" eller "Till helgen ska jag minsann göra långkok, det ääär ju så gott" eller "Men hörni, har ni märkt vad dyr salladen har blivit?". Hela lunchen. Ett evigt malande om mat. Om god mat, äcklig mat, billig mat, dyr mat, mycket mat, lite mat. Självklart byts det recept också. Så försöker Gun alltid bräcka Gunillas rekord när det gäller antalet matgäster. Lagade Gunilla mat till 50 pers i söndags kan man ge sig fan på att Gunilla lagade mat till 60 pers på lördan. Allt detta medan dom äter mat. Och när dom diskuterat klart kålrötterna så är det dags att jobba igen.

Är det vad som väntar? Inte för att jag på något sätt tycker illa om mat (tyvärr, om det ändå vore så, vad smal jag skulle vara) men ändå, det finns faktiskt gränser för vad mitt psyke klarar. Byts pratet om vin, sex och killar ut mot mat? När sker detta otäcka ämnesbyte? Smyger det sig på eller sker det plötsligt? Så jag vet när jag ska dricka mig till döds. Drunkna i vinet.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vi pratar ju redan mycket om mat.. eller inte OM mat.. mer "Hörru, närfan ska vi äta? Det är ju 20 minuter sen sist." Fast det är ju på ett mycket bättre sätt.

Anonym sa...

det är väl också runt 33 där tror jag..
Nu när du nämnde det så talas det ganska mycket mat på mina luncher också..mest gnäll om att jag alltid äter samma sak och så något om att jag alltid äter älgkött..

Anonym sa...

Om än inte mat, men om te, "hångel" va jättegott! Hoppas att det kan medföra någon praktisk övning snart. HiiiHiii!