onsdag, januari 16, 2008

"Nejdå, katten har det bra här."

Jag och Sonja fick för oss att ta en promenad häromkvällskvisten. Jag låg och tog en nap när Sonja väckte mig och tyckte det var dags, då var hon påklädd och redo att gå så jag tog mig upp och började leta efter vettiga kläder att promenera i. Blablabla, hittade en tröja här och ett par byxor där, så kom det till strumpval. Är inte den bästa på att sortera strumpor så det tog en liten stund, satte mig på sängen och drog på mig de bägge tu och sedan skulle jag stänga garderoben igen. Omöjligt. Låddjävulen vägrade gå in hela vägen. Gick inte. Det blev totalstopp en dm från väggen. Jahapp. Jag försökte lite hårdare, men utan resultat.

Jag: Sonja, har du sett Svea nånstans?

S: Näe, det var ett tag sen.

Jag: Heh, jahaja. Då kanske hon är härinne då.

- Ut springer(!) en till synes mörbultad katt ur garderoben, från den lådan jag precis försökt baxa in med våld...
Hennes ibland märkliga uppträdande kan ju ha sina naturliga förklaringar.

3 kommentarer:

beerbelly sa...

Hehe oups ....
Nej det verkar mer förståeligt nu..
Den får stryk sen är den väl halv alko med gissar jag.. Klart den blir knepig.

Anonym sa...

hahahaha,,, stackars katt =) Jag ser det framför mig,,höll på att kissa på mig när jag läste det =))))

Anonym sa...

beery: Jorå, tänkbara konsekvenser av att vara katt i det Syfiliska hemmet innefattar nog halvalkis, diabetiker, sönderstressad, självmordsbenägen och döv. Jävligt märkligt dock att hon är tanig som en jagvetintevad. Som vi äter liksom. Hon kanske kokainar för att stå ut. Måste vara så.

anna: Va kul att jag nästan fick dig att urinera. Det var nog första gången. Berätta om det händer igen :P