onsdag, mars 26, 2008

Spooky

Jag var på seans igår. Mycket märkligt. Tanten sa att jag skulle bli ett medium när jag blir stor (jag har aldrig nånsin sett, hört, luktat ett "spöke", jag kan inte läsa tankar även om jag jävligt gärna skulle vilja). Sen sa hon att jag var äventyrslysten (Cypern 2003, jag söp skallen av mig i en vecka) och att jag gillade att inreda (jag har aldrig ägt ett köksbord, jag blir galen när Siv släpar hem en massa glas och grejer från jobbet, min vägg har fortfarande inte blivit målad i snart ett år nu).

Men hon visste att jag hade nytt jobb. Det ska hon väl ha lite kredd för. Det hon sa till alla andra stämde tydligen. Jaja. Det var intressant iallafall.

4 kommentarer:

beerbelly sa...

Hehe ja det låter som hon träffade helt rätt.
Du kanske inte gick på det ledande talet lika enkelt som de andra..
Inget köksbord kan du ju spinna vidare på med. Det är så 1900tal med köksbord eller något? Det låter inredningsmässigt..
Tja

Unknown sa...

Jag kan lära dig att se spöken, jag gör ju sånt i svaga ögonblick... Jag tror även att det är på väg ut med köksbord, eller??

Anonym sa...

vårt (mina föräldrars) köksbord fungerar 95% av tiden som förvaring. stort köksbord som kan förvara litet fat med tre ljus, ibland en katt och ibland de glas och porslin jag får med mig från jobbet. sällan att mat serveras därifrån. oftare alkohol.

Anonym sa...

mitt fungerar som matbord på riktigt..varannan helg då dotra kommer på besök (för hon ska lära sig att man inte äter framför tvn)..annars används det mest som uppackningsplats för träningskläder..