torsdag, mars 13, 2008

Jag är en dålig människa.

Eller åtminstone en dålig bloggare. Jag hinner liksom inte. Eller hinner gör jag, men jag kommer inte ihåg att göra det. Eller jo, jag kommer ihåg att blogga men jag väljer att inte göra det. Jag prioriterar bort bloggningen. Och eftersom Sonja lyser med sin frånvaro allt som oftast så dröjer det mellan inläggen här.

Så vad gör jag egentligen? Jag borde plugga, jag gör det inte. Jag jobbar desto mer, nästan så att jag inte borde jobba eftersom jag borde plugga. Jag sitter inte ens vid datorn särskilt mycket. Ligger i soffan gör jag, men kollar knappt på teven. Blomkålen har fått mig hooked på en grej. Vi har börjat sticka. [insert laughter-of-your-choice] Jepp, precis så långt ifrån Vin & Sex man kan komma. Till mitt försvar är fördelarna med stickningen ytterst påtagliga. När jag stickar framför teven är händerna upptagna, vilket innebär att även hjärnan koncentrerar sig på något annat än det den koncentrerat sig på de senaste 24 åren - näring. Jag äter inte framför teven på kvällarna längre. Ytterst märkligt. Jag behöver det inte. Plus att garnet blir kladdigt om man äter och allt blir så mycket svårare då. Så förutom att jag kommer sticka några riktigt bajsfula alster (typ en tåstrumpa som istället blev en penisvärmare - vad nu jag ska med en sån till, osv) kommer jag förhoppningsvis gå ner några kilon på köpet! Hurrey.

Vi får väl se var det hela slutar, antagligen ledsnar jag snart. Hade ett stickskov typ för 2 år sedan också, hittade idag den vante jag nästan gjorde klart då, fattas bara tummen... Och den andra vanten kanske.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Sticka fast penisvärmaren på vanten i brist på tumme??

Unknown sa...

Sticka är bra! No laughter from me! :D


Brukar man festa i er stad på låt säga skärtorsdagar?

Anonym sa...

mr m: Du är mig en fiffig man. Vi får se var det bär.

lisa: Nä just, jag minns ju din kalasklänning som du stickade! Bra att du är på min sida =) Och du... Om du vill att vår stad ska festa på skärtorsdag så gör den det!!!

Anonym sa...

Fiffig, that's me.

Unknown sa...

Nice! :) Det tycker jag att vi ska göra! Jobbar sonja på långfredan?

Anonym sa...

Lisa, Siv: fest på skärtorsdag avstår jag nog från. Det vankas påskmiddag i byn då. Ni kan ta några bilder vettja =)

Unknown sa...

Vi kanske kan lura dit Yoka eller Stuff eller nån då? Bilder tar jag ju alltid nuförtiden.. :D

Unknown sa...

Kan Sonja förresten förklara varför knäet på strumpbyxan jag hade på mig i lördags inte består av nylon utan av ost? Har jag börjat läcka eller vad är grejen?

Systrarna Syfilis sa...

hahahahahahahahah. jag har alltid undrat när ditt enorma ostintag ska börja visa sig på utsidan för tjock blir du ju aldrig.

Systrarna Syfilis sa...

Lisa: Vi åt ju upp osten du fick i inflyttningspresent (om du minns?) där på natten efter att de manliga festdeltagarna ätit upp äggen. Mycket möjligt att du la en del ost på knät, med tanke på att du inte hade full kontroll på varken kropp eller hjärna =) /Sonja

Unknown sa...

Såklart jag minns.. :) Men det luktar babybel och inte skrattande ko! Fast all ost kanske luktar lika en vecka senare...?