torsdag, mars 06, 2008

Bränt var det här.

Första halvdygnet i Sthlm. Försöker blogga från Lisas MacBook. Så dagen då, hängt merparten på kompisen L's jobb på söder. Skönt att bara skvallra där några timmar och titta i tapetkataloger. Sedan mötte jag upp J för en middag på Koh Phangan. Gott och mycket. Därefter begav vi oss mot Gärdet och hem till kära U's fina lägenhet där det vankades Greys Anatomy, rödvin och kläddekää. Det mest festliga var dock när vi skulle bege oss hem från U. Jag, J och Lisa står i hallen när Lisa plötsligt börjar blåsa mig ganska frenetiskt i nacken. Mina tankar var förvirrade. "Whett? Vad vill hon med det här? Visst, mysigt men varför?". Näsan gav förklaringen en ms senare. My hair was on fire.

Bedårande. Om man klickar på Lisa så får man se det ungefärliga scenariot. Tur att min frilla är som en Highland Cattle-kossas. Vi får se hur det ser ut imorgon, annars får kökssaxen rädda det som räddas kan. Giraff #1 är utförd: Gärdet.

2 kommentarer:

beerbelly sa...

hahaha. Tur det gick bra. Ser onekligen ut som det inte spelade någon roll med en skogsbrand.
Ha det gött.

Anonym sa...

Siv och Sonja, kommer ni ihåg den där middagen jag utlovade, dock var det bara köttfärssås och spagetti, men dock! Ska vi ta den till veckan? HARE bra i Storstan nu!!!