lördag, mars 22, 2008

Nåsådjävulsktkallt.

I byn var det snö och svinkallt. Jag har ätit godis, ätit gratis mat, druckit gratis vin, hängt en del ute på isen och låtsats att jag tycker det är roligt att pimpla. Fick inte en enda fisk.

Så fick jag reda på att min kompis (som jag känt sen jag var 5 år) ska ha barn. Nej då. Jag får inte alls panik. Varför vill alla bli så vuxna? Varför vill inte jag bli vuxen? Åkte bil med Blomkålen hem till byn..

Blomkålen: Men du, tänk vad roligt om vi skulle skaffa pojkvänner som liksom var kompisar redan när vi träffar dom?
Jag: Eh? Lugn i bussen nu, borde vi inte vara realistiska och bara satsa på att överhuvudtaget träffa en kille?

Nu ska jag och flickorna dricka alldeles för mycket vin och bli odrägliga. Hurraaaa!

1 kommentar:

beerbelly sa...

Även här närmare ekvatorn är det kallt som hell. Vin skål på er tokar. Somna inte i någon snödriva ikväll nu!