tisdag, mars 18, 2008

Blod är tjockare än vatten, jadijada.

Överlevde att stå ensam i butiken några timmar ändå. Men roligare har jag haft. Vet ni, ibland är jag en snäll syster. Ibland inte, men nu är jag det.
Scenario: Bror med familj boendes i Luleåtrakten ska resa till Borås. Missar tåget i Luleå, sätter sig i bilen och brassar iväg söderöver. Någonstans här i krokarna hinner dom ikapp och skyndar sig in i tåget med 3 barn och trettioelva väskor. Bror ringer mig och berättar läget. 9 mil härifrån står hans (mor o fars) gamla rostiga 745a parkerad. På en 30minutersparkering. Det här hände i lördags...

Nu är nyckeln skickad hit till mig från Borås och jag ska snart ta en 2 timmars förtjusande bussresa till skogen och hämta bilrackaren. Det har typ snöat en decimeter inatt, stadens tätortslokaltrafik har varit inställd eller kraftigt försenad idag. Alla förutsättningar för att det här ska gå åt helvete. Tur dock att bilen är pålitlig...:

Bror: Just ja, den läker kylarvätska och olja, så fyll på det innan du kör iväg.
Jag: Mhm, ålrajt..
Bror: Just ja, inte heller bromslyktorna funkar, vet inte varför.
Jag: Nähä? Nänä...
Bror: Just ja, du kanske har nåt kassettband liggandes hemma för radioantennen krånglar så det inte blir så trist för dig.
Jag: Va? Nä, vem fan har ett kassettband liggandes? Jeeze...
Bror: Just ja, nämnde jag att du inte kan ta dig in via förardörren?

Suck... Återkommer med lägesrapport när (läs: om) jag kommer hem till stan igen. Break my leg!

3 kommentarer:

beerbelly sa...

Låter som det är bättre att han ringer och anmäler den som stulen. Du tar med en bensindunk och sätter eld på skiten =)
Lycka till!

Anonym sa...

Klarar du av att cykla till skolan med kryckorna i ryggan å ett knä som mår kasst, klarar du nog av Volvon...!;-]

Agneta - My Nail Mania sa...

Va skönt att höra att det inte bara är jag som säger läker istället för läcker ;)