fredag, mars 14, 2008

Det är läskigt vad fort man lär sig att ta emot skit förresten. Som ett pucko, utan att käfta emot.

"Ja, jag är dålig. Ja, det är mitt fel att tidningsbudet väcker dig på morgonen. Ja, det är mitt fel att du inte betalat räkningen för tidningen. Ja, det är mitt fel att din man vill skiljas. Ja, det är mitt fel att du är tjock. Ja, det är mitt fel att du är sjukpensionär. Ja, det är mitt fel att din mamma förnekade dig som barn. Ja, det är mitt fel att mellanmjölken var slut på ICA. Ja, det är mitt fel att du missade bussen imorse. Ja, det är mitt fel att ditt hus är mögelskadat."

Bring it on bara.

Flåt. Nu ska jag sluta gnälla. Jag slipper städa toaletter. Jag slipper städa toaletter. Jag slipper städa toaletter. Jag slipper städa toaletter. Påminn mig om jag fortsätter gnälla...

Inga kommentarer: