onsdag, februari 13, 2008

Jag hjärta MittUniversitetet. Jo det är sant.

Jag har väl aldrig påstått att jag hatar MiUn? Nejdå, isåfall menade jag bara att jag föraktar en del människor som jobbar där. Fast jag föraktar mest personalen som arbetar på min institution i den blåsiga staden. Här hemma på MiUn är alla jättefina, (kan bero på att jag satt min fot där typ 5 ggr på 2 år) speciellt den söta älskvärda gubben som sköter kopieringen!

Sivan kommer in till gubbens kontor med en nylånad. (!!! könsordsskinn !!! glömde lämna igen den.. Hondan får ut och åka en gång till idag.) bok som hon fixade på biblioteket för 2 min sen. Gubben ser att den är nylånad, för det står timlån på den, så man får bara ha den ett par timmar.

Gubben med ett jätteflin och glimten i ögat: Heh, jahaja. Du vet att man bara får kopiera 15% av en bok?
Sivan säger på sitt sockrigaste sätt: Aaa-aaa!
Gubben: Ja men dåså, kör på bara.
20 min senare.
Gubben: Jaha, då ska vi se, lite överslagsräkning... Ja vi säger väl 35 kr då!

35 kr. 211:- på bokus. Var det såhär Krösus Sork började sin förmögenhet? Fast jag kommer givetvis lägga slantarna på en trevlig vinlunch på lördag istället för att spara dem.

Och om det nu är någon som har nåt att invända mot att jag kopierade den här boken, ta en pepparkaka. Jag är nöjd.

7 kommentarer:

Anonym sa...

"att göra har dessa möten skett på sjöar. Oftast ganska platta sådana." finns det sjöar som har långa backar, svåra utförslöpor? Ba undra.... Löv ya/Yoka

mitt fyrverkeri sa...

Blir inga kul ord av mitt namn tyvärr. För få bokstäver. Och nej, det är inte Ann Al. ;)

Systrarna Syfilis sa...

yoka: det var liksom det jag menade ;D jag gillar sjöar, speciellt dom platta. vore ganska coolt dock om det fanns sjöar som hade tokbranta partier.

maza: hah, okej, inte lena handén heller?

loathing sa...

"timlån"...det får mej att tänka på att jag glömt lämna in min redan ganska jävla försenade cd skiva på bibblan idag. måste kuta ner nu. plopp.

ps. kopiatorer (öeh?) är roliga!

Systrarna Syfilis sa...

loathing: haha, jag sa exakt det ordet idag, kopiatorer... sedan blev jag enormt tveksam. vad säger man?

K E I sa...

Jag hjärta också snälla gubbar på kopieringen.

Anonym sa...

En kopiator, flera kopiatorer. Så måste det vara...

Jag hjärta alla snälla vaktmästare. Utan dem skulle Sverige stanna.