söndag, februari 03, 2008

En helt vanlig bakissöndag.

Jösses. Förfesten var vild. Äldst var fullast. Och tro det eller ej, men det var inte jag som var äldst. Det var en snäcka på 40-nånting som vann. Sing Star för hela slanten, tyvärr samma skiva hela kvällen från 19 till 23.30. Schlager. Vindarna viskar mitt namn spelades så många gånger att jag nästan kräktes och således tappade räkningen. Alldeles för många iallafall. Det spelades även fotboll inomhus, vilket ledde till att en ljuslykta offrades till golvguden. Kanske inte så oväntat. Även mattguden fick sitt då Siv la rödvin på en vit matta. Det var iallafall himla trevligt, krogen var helt okej ändå. Och en av oss hånglade! Jag säger inte vem! Hähä. När det var dags att åka hem fick systrarna åka i bagaget. Jag vet! Det är ju helt otroligt att vi fick plats båda två med tanke på storlekarna på våra kroppshyddor.

Manlig festdeltagare 1 - Åh! Jill Johnsson! Hon är så snygg!
Manlig festdelt. 2 - Men hon den andra snygga då? Den blonda?
Manlig festdelt. 3 - Kicki Danielsson?

Så till kvällens pinsamhet: jag drack inte ens hel vinare. Jag lämnade nästan hälften. Men istället var jag riktigt häftig och drack direkt ur flaskan. Ibland undrar man när jag ska bli vuxen.

3 kommentarer:

K E I sa...

Golvguden och mattguden ska ha sina offer på varenda fest. Annars är det ingen riktig fest. Amen.

Anonym sa...

Mattan överlevde tyvärr inte trots era insatser med halva saltkaret. Dottern kommer väl gråta ihjäl sej när hon ser vad ni gjort med hennes lek matta.
Jag vet inte om vi lärde oss så mycket om att man kanske inte ska spela fotboll inomhus för vi tog en retur match idag. Svårt att säga vem som vann, men allt i närheten höll, förutom Mangans lilltå.

Anonym sa...

ååh.. mattan.. sorry bäbe. till mitt försvar så var jag ju inte ensam skyldig till det där.. skyldig till att jag höll i ett glas rött när jag stod på den vita mattan *korkat* men det var tack och lov inte jag som hoppade in i mig skrikandes till e-type... så lågt sjunker jag aldrig :)