onsdag, februari 20, 2008

On? On, On, On...

Naaaw... (med en femårings röst och berättarinlevelse, ljudeffekter och hela konkarongen): Det var såhär va att katten... Katten sprang och fastnade i sladden som gick till min fina MyBook och då så åkte den i golvet och nu vill inte den samarbeta mera, vad ska jag göra? Nån som är haj på hur externa hårddiskar beter sig när dom åker från ett köksbord ner med flatsidan neråt och landar med en stor duns på köksgolvet? Min beter sig så att strömmen funkar, men den står bara och tuggar. Givetvis köpt på Tradera för några Linnén, no garanti kvar. Screw forum med jobbiga trådar när jag har er!

7 kommentarer:

beerbelly sa...

Den låter kokt..
Men kan ju ta av skalet och kolla att allt sitter ihop. Kan ju ha tur och det är en fläkt som låter och inte disken alls..
Finns några kablar som kan ha hoppat av. Funkar inte det så är den kaputt tror jag. Går ju att rädda infon på den om man lämnar in men det är rätt dyrt.
Hoppas någon med mer vana av kast med extern hd läser och svarar.
Lycka till.

Systrarna Syfilis sa...

Ooo.. Jag kanske vågar mig på att öppna den imorgon då. Gör jag det ikväll är risken ännu större att det blir hallontårta av alltsammans. Satsar nog på att sova istället for now. Tack så mycket och godkvällen! =)

Zombie sa...

Låter som att det kan vara finito med den.. men med lite tur så kanske den går att fixa.

Anonym sa...

Ja tror den lever...dom tål rätt mkt stryk...

Ett trix som man får göra ibland om de är så att läsararmen i disken har fått sig en smäll är att ja disken i ett annat läge. Så testa att lägga den upp & ned...på sidan osv...och ryck i & ur kabeln och se om den vaknar.

Unknown sa...

Jag skulle ha kastat den i golvet en gång till, det brukar få de flesta av mina vältappade prylar att funka igen.. :-P

beerbelly sa...

Just det.. med ta av höljet menar jag det i troligen plast som sitter utanför hd:n. Inte öppna själva hd:n.
Det är no no på det om man inte verkligen vet vad man pysslar med.
tja

loathing sa...

jag har en sån där. i den sparar jag min musik och mina bilder och shit. jag ska nog spara mej själv ddäri också. och ta mej en cigg och bööla till tre kronor.