torsdag, februari 28, 2008

Rub it in...

Igår släpade jag mig och min täppta näsa till Hemköp. Inget ovanligt hände under själva shoppingen, jag hittade min mjölk och min keso och gick till kassan för att betala. Bakom mig stod en tjej ungefär i min ålder och hon såg ut att ha alla chips i påsen. Jag hade precis betalat när tjejen bakom mig frågade snäckan (ja, en riktig snäcka, piffad till tusen) i kassan om hon färgat håret.

Snäckan - Nä?
Tjej i kön - Nähä. Det ser torrt ut.
Snäckan - Va?
Tjej i kön - Ja, ditt hår ser torrt ut. Det blir ju lätt torrt när man färgar det ofta.
Snäckan (som blev märkvärt sur) - Men jag färgar inte håret säger jag!
Tjej i kön - Nä, men det ser torrt ut.
Snäckan - Jag går till en frisör som endast färgar utväxten!
Tjej i kön - Aha.. Fast annars blir det ju lätt torrt när man färgar det...

Själv stod jag och packade ner varor och gjorde allt jag kunde för att hålla mig för skratt. Tjejen i kön hade faktiskt rätt, det såg torrt ut..

4 kommentarer:

beerbelly sa...

snällt av henne att fortsätta tjata om att det såg torrt ut =)

Unknown sa...

Moahahaha, stackars kassatjejen.. :-P

Vem av er är förresten bäst på att koppla in trådlösa routrar?? Ni ska få tävla i det när ni kommer hit, jaaa vad kul!! :D

Anonym sa...

ha haaa ha haaa... ha-a-a-aaa

Anonym sa...

Men alltså:
- Jag går till en frisör som endast färgar utväxten!


Är inte det att färga håret??