torsdag, februari 14, 2008

Vem var den där Valentin egentligen? Och varför håller han på såhär?

Dagens valentinskörd: 2 kärleksfulla sms och ett Jeg Elskar Deg-kort. Alla bägge sms'ena från damer, givetvis. Och kortet från Sonja, ingen större skräll det heller. Undra om man inte ska ge sig in i nunnebranschen ändå? Måste ju vara hur sweet som helst.

Celibat säger ni? Fine by me, säger jag. Det händer garanterat mer innanför klosterväggarna än vad det gör här hemma. Jag tycker det låter fantastiskt. Jag trivs bäst i svart för det döljer så bra, tycker pingviner är rätt fräsiga djur, umgås inte med så många pojkar längre, blir aldrig rastlös så kan uuuuutan problem gå och såsa på dagarna i ända om jag får. Ja, nunna är nog grejen för mig. Vad har nunnor för arbetsförmåner? Går de på afterwork och åker de på tjänsteresor till Lissabon månne?

För vänta nu, om jag får dricka obegränsat med nattvardsvin (the real deal alltså, inget alkoholfritt påhitt) och äta hur mycket klosterost jag vill - vafasen, det är ju så jag lever redan. För att få bibehålla samma härliga livsstil som jag har nu så nog kan jag allt kosta på mig ett "Hallélujah, prisa Herren!" en gång i kvartalet eller så. Kan försöka sluta svära också, men eftersom nunnor mestadels är tysta (?) så kommer det nog gå finfint. Celibatet då.. Ja, i dagsläget må det vara ofrivilligt, men det är likväl ett celibat! Hur ska de förresten kunna kolla vilken gud det är jag ber till, K-guden måste ju gillas han också? Den här nunneplanen måste kollas upp omgående.

5 kommentarer:

Unknown sa...

Jag blev tamejfan kär i Pingviner efter en viss bok; Döden och Pingvinen av Andrej Kurkov. Om du har möjlighet dvs kan läsa och vill läsa, läs den. Imorrn ska jag låna uppföljaren, Pingvin försvunnen.

beerbelly sa...

hehehe nunna. Jo man vill gärna tro att det är mycket bus i ett kloster.
Lycka till och kolla helst att du kan blogga därifrån.

Unknown sa...

Ost och vin, jag är på!

Anonym sa...

efter helgen är detta inlägg just ett minne blott... och då syftar ja inte på att du kommer glömma det pga mängden alkohol som ska intas utan snarare pga de upplevelser som ska upplevas!!!

Anonym sa...

Herr Valentins reliker ligger i en kyrka i Polen, Swiecie närmare bestämmt.. nu vet du om du skulle få lust att åka till The city of lovers och pissa bitchslappa en av prästerna eller pissa på Valentins ruttnande ben ;)