torsdag, februari 21, 2008

Galna tider - bröllopstider!

Den 5 juli blir det bröllop. Hajar ni? BRÖLLOP. Nä, det är inte systrarna som ska ingå partnerskap, det är YOKA som ska GIFTA sig. Självklart är vi systrar otroligt glada för vår vän, men det känns lite jobbigt att inse att vi verkligen kommit upp i den åldern då folk börjar bli vuxna. Skaffar barn och gifter sig. Köper hus. Dricker med måtta. Planterar om blommorna. Ja, ni hajar.



Förhoppningsvis kommer alla glömma bort det här med att dricka med måtta på bröllopsfesten, jag och Siv tänker då vara lika onyktra som vanligt. Om inte mer.



Återigen: Vi är sjukt glada för din skull, Yoka. Vi ser redan framemot kalaset! Systrarna kommer stå för både gråt och skrattfest.

5 kommentarer:

Systrarna Syfilis sa...

WeeWee! Vi måste dock fixa skjuts hem till byn för jag kommer ha en promillehalt världen sällan skådat efter tredagarsfesten innan bröllopet.

Anonym sa...

Bröllop är alltid nice - om man känner de som gifter sig.

Jag förbereder mig för 3:e sommaren med bröllop på C's sida. Åh. Joy.

Unknown sa...

I värsta fall får vi väl åka buss'n. Kan bli en rolig roadtrip!

loathing sa...

ja det e ju både kul å läskigt såklart...men att bli vuxen måste man ju tillslut, men jag tycker att man kan göra det med stil..man behöver inte skaffa barn på en gång eller bli en tråkig hemmafru som dammar i varenda hörn varenda dag eller som smuttar på vin och väljer sina ord innan man pratar...nä..man kan vara galen även fst man är vuxen och tar endel ansvar. men hoppas kalaset blir najs.

tjopp

Anonym sa...

"men det känns lite jobbigt att inse att vi verkligen kommit upp i den åldern då folk börjar bli vuxna. Skaffar barn och gifter sig. Köper hus. Dricker med måtta. Planterar om blommorna. Ja, ni hajar." Jag fattar inte alls vad ni menar med det...... =)