tisdag, december 04, 2007

U som i Utmattande Uttömmande Universitet. Ack och ve.

Just ja. Hårt, hårt leverne för stackars universitetsstuderande Sivan. Idag har jag varit på min fina fäncy skola (ser ut som ett litet och slitet jävla högstadium). Mellan 8.15 - 11.45, lång fucking dag, hähä. Under den tiden har jag iallafall somnat ca 12 gånger varpå min studiekamrat J (35årig f.d busschaffis med jättemörk röst som blir rätt barnslig i mitt sällskap) kickade på mitt ben ännu fler gånger. Har även druckit massa varm choklad, squirtat J med hans clementinskal, låtsas anteckna OTROLIGT flitigt till föreläsningen, resultatet blev jättemånga ifyllda rutor i blocket som formade olika namn, gubbar och mönster (det var rätt roligt där ett tag så då fick jag en aning energi mitt bland mina narkolepsianfall. Jag och J spelade även luffarschack där jag vann alla båda gångerna. Vi spelade även Sänka skepp, där jag lät honom vinna för gruppfridens skull.

Dagens höjdpunkt var dock när vi skulle ha en 30 min.paus och jag sa till J att jag inte fixade att lyssna nåt mer, jag tänkte högaktningsfullt ge fan i de sista två timmarna. Varpå han kläcker den briljanta idén att vi skulle kika om nåt grupprum var ledigt, så kunde vi koja en stund på några stolar. Lysande, sa jag. För sömn tackar jag ju tydligen aldrig nej till. Sagt och gjort, vi samlade krafter och kutade ut ur föreläsningssalen för att få så många sömnminuter som möjligt. Och vad hittade vi... "Stilla Rummet"...

Jag orgasmerade.

Nästan.

Det var ett rum fyyyyyyyllt, verkligen fyllt med jättestora kuddar, tre sköna fåtöljer, värmeljus (som vi inte orkade bry oss om, var ju inte så att vi tänkte göka eller nåt - vilket nu slår mig, undra hur många som har gökat därinne...?) många små sköna mattor, och ja det kanske jag nämnde? Verkligen tokmånga feta kuddar! Skönare 28 minuter var det länge sen jag hade. Vad tragiskt det låter, men det struntar jag i. Det var grymt.

4 kommentarer:

beerbelly sa...

Stilla Rummet. Vart är världen påväg? När jag gick i skola fick man vara nöjd med att ha rum. ;)

Jepp svårslaget att få sova när man är trött faktiskt. Önskar man kunde sovit hela dagen idag med.

Anonym sa...

Vad betyder ve?

Systrarna Syfilis sa...

biiiirbällyyyy. titta där är du ju, willkommen willkommen.

lajsa, ja men du ska inte fråga så mycket. det är bara nåt man säger =) Ack och ve. Ve och fasa. Ve är som Va fast inte.

Zombie sa...

Lajsa, med risk för attt vara en party pooper så..

Ordet ve kommer troligen från tyskans "weh" ("ont" = smärta), som används på ett liknande sätt. Det finns även i jiddish ("oy vey") och esperanto ("ho ve"). *trallala*