fredag, december 07, 2007

Styrdans?

Ja, vi glöggade ju igår. Med väldigt trevliga och roliga människor. En av dessa trevliga och roliga människor gillar att bugga. Eller ja, han gillar väl foxtrot ännu mer skulle jag tro. Skitsamma. Grejen är bara den att jag inte för mitt liv kan ta detta styrdansande på allvar (jag har bloggat om det här förr). Jag hajar att ni gillar att dansa, jag hajar att ni gillar att klämma på nån av det motsatta (eller gemensamma) könet och jag hajar att ni tycker om när nån från det motsatta (eller gemensamma) könet klämmer på er. So far är jag med.

Det jag inte hajar är varför ni måste envisas med att dansa till just dansbandsmusik? Och varför insiterar ni med att döpa dessa danser till namn såsom bugg? Och VARFÖR döper ni vissa av era moves till "Åhej"?

Det som dock gör mig riktigt trött är att ni snörar på er dansskorna, sätter igång en skiva "Lokets favoriter" (givets bara med band som har ett z med i bandnamnet) och buggar loss ("Åhej") - i nyktert tillstånd. NYKTERT.

Get a grip för bövelen. Ta en snaps.

4 kommentarer:

beerbelly sa...

Hahaha. Nej det hajar inte jag heller.

la linda sa...

inte jag heller. ska det dansas så ska det vara ordentligt och vill man klämma och få upp pulsen finns det absolut mycket mer sensuellare danser än just bugg. och lokets favoriter...jag säger nej. släng åtminstone på lite salsamusik och dansa och kalla det sen hur ni vill. som sagt, en snaps, någon..?

Anonym sa...

Själv dansar jag bugg( eller någon muterad version) till all möjlig musik... på krogen då... för att vara lite charmig.. funkar faktist bättre än man skulle kunna tro ;)
Hej igen föresten va ett tag sen man skrek till om något här =)

Anonym sa...

Jag dansar aldrig bugg nykter, däremot ofta onykter. Har två vänner som är mina "fyllekriterier", när jag vet att jag har dansat bugg med dem vet jag att jag var full. Ibland slutar det illa och jag får bulor i huvudet...