lördag, december 22, 2007

Otacksamma och ouppfostrade!

Så här i juletider får ju dom flesta en julklapp från företaget man jobbar åt. Jag fick en julklapp från min städfirma, inget jag önskade mig men jag tackade och var glad över att dom överhuvudtaget kom ihåg mig. Däremot fick dom anställda på stället där jag städar fyra julklappar. Dom hade dessutom möjlighet att välja vad dom ville ha. Dessutom ställdes det ut skålar med maaassor av godis och dom fick äta frukt tills dom kräktes. Företaget bjöd dessutom på julbord (värde ca 600 spänn per person) och dom bjöds på luciafika och igår bjöds det på skinkmacka i matsalen. Till den gratis mackan drack dom gratis kaffe (som alltid är gratis).

"Alltså, det är ju värdelöst att man inte kan få den där morgonrocken i en annan färg än blå!"

"Vadå?! Ska ni inte fylla på godisskålarna?!"

"Herregud, frukten är ju dålig!"

"Sillen var äcklig och köttbullarna var så små att man inte ens såg dom!"

"Lussebullarna var så torra..."

"Skinkan var ju ingen höjdare direkt.."

Seriöst!? Vad är det frågan om? Inte konstigt att det går utför för oss när folk inte har vett att vara tacksamma när dom översköljs av gratis saker och mat. Jag har inte hört många som varit nöjda och glada över allt dom fått från företaget - bara gnäll! Som om dom är tvingade att äta gratis frukt, godis, macka, julbord m. m.

Skärp er. För faen.

3 kommentarer:

beerbelly sa...

Ja det är märkligt .. host jag har aldrig klagat förstås =)
Låter som ett bra företag ändå.. tror jag kan gissa vilket tom :)
Gissar jag rätt så sitter jag där ibland men inte där du är.

Anonym sa...

Öö? What? Det har jag svårt att tänka mig? Nu får du ju slänga iväg ett mail till oss (systrarnasyfilis@hotmail.com) och förklara dig människa! =)

Anonym sa...

Det är det här med julfeeling å sånt ni vet. Frid på jorden, tacksamhet över allt man har och sen spöstraff åt den jäveln som ställer fram torra lussebullar.

Tror aldig jag känt så lite julfeeling som när jag var å handlade sista julklappen dan innan julafton. Å då vill jag bara påpeka att jag var glad, trevlig och log hela tiden. Och önskade alla butikspersoner God jul!!