måndag, december 17, 2007

Jag och älgarna tydligen

Så här är det: Jag är lång (177 ½ cm om vi ska vara noga). Och jag är inte särskilt smal (jag vägrar skriva vad jag väger). Detta är jag mycket medveten om, alldeles fööör medveten kanske. Eftersom jag är jävligt medveten att jag är lång som ett as för att vara tjej är jag också förbannat less på folk som ska påpeka det hela tiden.

"- Men GUD vad LÅNG du är!"

Folk känner tydligen att dom måste berätta för mig att jag är lång, som om jag skulle leva i ovisshet, eller i tron att jag är en dvärg. Jag vet att jag är lång. Jag vet att jag inte är smal. Kan ni inte bara SLUTA påpeka uppenbara saker? I fikarummet häromdan fick jag nog det värsta kommentaren ever.

"- Sonja, ska inte du vara lucia? Du som är så STÅTLIG"

En älg är ståtlig för bövelen! Som tjej vill man inte vara ståtlig. Inte älg heller.

"-Hur lång är du? 177? Ojojoj...en reslig kvinna..."

Reslig och ståtlig - vafan?!
Samma när det gäller folk som alltid måste berätta för en exakt hur trött och sliten man faktiskt ser ut. Ser man trött ut - så är man förmodligen trött och man vet förmodligen om det också. Man blir inte ett dugg fräschare för att ni berättar att man ser ut som om man blivit överkörd. Vad är det för fel på er?!

8 kommentarer:

beerbelly sa...

Hehe liiite måndag nu eller?
177 är lagom/i kortaste laget.
Statuesque är värre än ståtlig :). Ståtlig kan tom vara positivt.

Agneta - My Nail Mania sa...

Jag har en till; Att när man som heltidssjukskriven får höra frågan "Men vad gör du hela dagarna då?" eller "När ska du börja jobba igen då?" så fort man är ute bland folk. Det är fan inte konstigt att man blir folkskygg. Folk är dumma varelser. Så är det bara.

Anonym sa...

Men lugn nu...kvinnor under 1,75 går ju inte ens att avla på...

Zombie sa...

Fint me långa tjejer =)

Anonym sa...

ja också är man feg när det gäller att replikera. "men gud vad trött du ser ut!" - ja jag är trött och du är gammal/tunnhårig/fet/ful/korkad.

GNNNN

Har jag sagt att inte bara blodtanten tyckte jag såg finare ut på mitt körkort än irl? Jorå, tentatanten fick kika två gånger, sen sa hon: jaha, hur länge sen är det här då?

Och körkortet har man ju i tio år.. jeeze.. ska jag höra såna kommentarer fem år till,.. för jag lär ju inte utvecklas mot 18-årslooken igen direkt.

Anonym sa...

Keep it cool...

Snart behöver du bara visa de för folket på bolaget om du har tur... (raka vägen rätt in på pluskontot)

Eller så när farbror blå har vinkat in dig för att blåsa...

:-)

Josefinfinfin sa...

ÅH! En frände! Om precis detta bloggade jag om för någon månad sen...

http://josefinsflygmaskin.blogspot.com/2007/11/vad-lng-du-r.html

har dock ännu inte bestämt mig om jag ska bemöta sådana oförskämda kommentarer med samma koncept eller inte. Otrevligt och ouppfostrat är det iaf!

S. sa...

Folk borde låta bli att kommentera andra människor så jävla mycket på det där viset. Och visst, 177 är långt men inte SÅ jävla långt heller. Jag känner en tjej som är sisådär 185 t.ex. Men folk tar sig såna friheter. Diskuterade det där med en kompis för ett tag sen. Hon fick höra att hon blivit så smal så kollegor hon inte känner jätteväl undrade om hon hade ätstörningar. Förra året hade dom undrat om hon inte varit gravid. Lägg ner liksom...