tisdag, december 11, 2007

Poor, poor kissemisse!

Ja, idag har jag och kisse varit hos farbror Veterinären (fast det var egentligen en tant). Kisse är egentligen Sivans, men Sivans var busy och moster Sonja fick rycka in. Iallafall, varken jag eller kisse uppskattade besöket hos tant Vet. Kisse för att det gjorde ont i öronen när veterinären var där och petade (läs: grävde) och jag för att jag fick tjurhålla kisse och lyssna på henne när hon skrek och tjöt (grät?). Gissa om det gjorde ont i hjärtat... Jag trodde aldrig att hon skulle vilja ha nåt med mig att göra igen, men när vi kom hem lät hon mig klappa henne. För att gottgöra lite fick hon två skivor rökt kalkon samtidigt som jag upprepade som något slags mantra "Ååååå va syyynd det är om dig kisse".

Nyss bet hon mig, bara för att slicka min hand sekunden efter. Jag tror hon har svårt att bestämma sig.. bitter or not?

Nu ska vi iallafall äta pepparkaksdeg och dricka vin. Inte kisse dock. Hon får sova i fåtöljen.

1 kommentar:

beerbelly sa...

Hoppas kissen mår/blir bra nu då.
Pepparkaksdeg, dekadent :-).
Jag kör pepparkakor och vin. Fin i kanten så det förslår ;)