tisdag, maj 29, 2007

Säg det, spraya det inte.

Systrarna satt märkligt nog tillsammans o kikade på televisionen i söndags. Bakis, pizza, bearnaise och givetvis Jamie Oliver.

Mellan läspningarna försökte han sig på någon form av konserveringsmetod. Systrarna satt slöa och mållösa. På de 3 minuter som de tjusiga aubergine-stängerna fick koka hann karlsloken ta fram alla ingredienser han skulle ha senare, hacka vitlök, rensa och hacka chili, blanda ihop oljor, såsa runt, klämma ihop allt med händerna, hälla upp i fin behållare utan att söla och lyckas prata oavbrutet under hela stunden.

På 3 minuter hinner jag fundera på att sträcka mig efter fjärrkontrollen och om jag känner mig ovanligt energisk kanske jag går in till köket och dricker lite mjölk direkt ur kartongen. Skillnad på folk och folk tydligen. Kanske därför han har ett helt imperium och jag alltid går i trasiga skor.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha, just nu känner jag igen mig, jag har suttit och sett samma film på youtube fem gånger istället för att plugga och sopsortera som var målet för dagen...

http://www.youtube.com/watch?v=M9BON5nd8Fg

(Explorer är rätt lik Mr. Stiff, don't you think??)

Anonym sa...

HAHAHAHAHAH så jävla rolig! Efter fjärde gången sprutade tårarna

Anonym sa...

Och du känner igen dig eller???

Anonym sa...

Tja, svårt för mig att säga hur jag låter, men han verkar va lika lättroad som jag iaf

Anonym sa...

ÄH! Säg som det är, du extraknäcker som explorer-e på fritiden!