söndag, maj 20, 2007

Brevbärarns jänta?

Ja, man börjar ju undra om jag och syster (den biologiska) verkligen är just biologiska syskon.

  • Syster är blond. Jag är brunett. Visserligen är vi likbleka båda två, men det är väl också den enda likheten (höhö, likblek - likhet).
  • Syster är pinnsmal (detta även efter att hon burit en bulle i ugnen i 9 månader och med alla craveings som det innebär) och jag är lönnfet. Jag har inte fött barn, jag är bara lat.
  • Syster bor i en fancy villa, har barn som sagt, har utbildat sig, har fast jobb, har sambo (som lyssnar på dragsspelsmusik visserligen, så ett litet minus där), och en bil (Volvo såklart). Jag bor i lägenhet (hyfsat fancy), har inga barn (tack och lov), har ingen utbildning, inget fast jobb, en sambo som inte lyssnar på dragspelsmusik (I love you for that, Sivan), har inget körkort och alltså ingen bil heller.
  • Syster spenderade dagen med att plantera blommor i rabatten samtidigt som hon vaktade klåfingrig 3-åring, bjöd på lunch, sov ner klåfingrig och tjurig 3-åring, kokade kaffe, tog fram glass, marinerade kött, tvättade, umgicks med pratglad granne och dennes två barn, grillade köttet, hängde tvätt, diskade, dammsög verandan och vattnade rabatten. Allt detta medan hennes händige sambo snickrade på det nybyggda garaget. Själv satt jag mest på en stol hela dagen, läste bok, kände mig stressad över hennes 100 järn i elden och funderade över vem kvinnan var som adopterade bort mig där vid -83.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men vet du en sak. Det är ju samma för mig med min bror. Fast eftersom du och jag är yngst så kommer vi undan med att vara de svarta fåren, ingen klandrar oss. Iallafall kommer jag undan med det :D Sen hjälper ju brorsan till med sina blunders, som exempelvis gifte sig borgerligt. Din syster har iofs ett lite mer prickfritt trackrecord. Men en sån manöver från sitt storasyskon brukar inte vara jätteuppskattat av våra ma-mas. Det gav mig ytterligare 5 år som jag kan slöa runt utan att nån riktigt reagerar. I like it.

Anonym sa...

LOL