söndag, maj 13, 2007

Bakfylleri, bakfyllera

Ja, vi drack vin igår. Och snaps. Och cider. Vi hade roligt med andra ord. Och, OCH! vi bytte jaktmark (krog alltså)! Systrarna har annars en förmåga att röra sig inom ett visst område - Hemköp - Systemet - Ica - Krog, men igår var vi helt galna, bröt mönstret och begav oss till ett studentrum på förfest OCH gick på en fancy krog istället för vårt vanliga schabbiga hak. Båda systrarna blev tafsade på och vi kände oss mycket uppskattade. Kvällen avslutades inte på Max men däremot med en bussfärd mot Gustavsbergs för min del (ja, jag vomerade).

Mycket lyckat med andra ord.

Mindre lyckat blev det idag när vi, enligt sed, begav oss till Sibylla för att jobba lite på fetman. Till vår fasa upptäckte vi att dom slutat sälja chili cheese, ett tag tyckte jag mig kunna skönja en tår i Sivans öga, men hon höll det inom sig. Vi fick nöja oss med en kycklingburgare och strips. Det var då det brast för mig istället. Jag frågade, mycket vänligt vill jag tillägga, om jag kunde få lite rå lök på min burgare. Jag fick 5 små lökbitar. För dom fick jag betala 5 spänn. Vaihelahelvete?! Jag höll den värsta vreden inombords men sa lite halvhögt "Det var sista gången jag äter på det här stället". Tror inte att hon hörde, men ändå. Jävla sätt! Det stod klart och tydligt på listan på väggen "+ 5 kr = gurka, ost, rostad lök..." - inte ett ord om rå lök!

Man blir ju förbannad.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja! Och inte lindade hon i det hemska beskedet med chilicheesen heller... såg att hon tänkte "kan ni ha era tjocka bakfulla jävlar så jag slipper se er här varje söndag så jag o mina flanellpolers kan få va i fred!" Hon riktigt njöt av det... Och när jag snällt frågade om hon kunde kika efter om dom verkligen inte hade några chilicheesar kvar så gjorde hon inte det heller.. nästan så jag saknar bitterbruden: http://sexhumorfylla.blogspot.com/2006/07/bearbetning-behvs.html

Anonym sa...

Haha, vi svenskar är så duktiga på att visa vårt missnöje. Mumla nåt om att aldrig äta där igen lagom lågt sa att ingen hör å sen gå hem och blogga om det. Varför inte bara kasta läsken i ansiktet på henne och sen ge henne lökbitarna i fem valfira hål? Skoj att vomeringen stod under den lyckade delen av helgen :P

Anonym sa...

Vadå, jag kände mig rätt modig som sa det så pass högt ändå faktiskt!

Och ja, det var ju lyckat att jag kräktes när jag kom hem. Slapp jag göra det på söndag.