tisdag, maj 15, 2007

Insomnia

Varför sova när man kan googla på hemförsäkringar? Eller googla om vad man kan göra med 5kg potatis som står i skafferiet och snart går till soprummet på egen hand(? fot? rot? vad?). Speciellt vad man kan göra med knölarna när man inte riktigt gillar potatis? Iallafall inte kokt... Några förslag?

Istället för att sova kan man också räkna. Jaja, inte fårskallar, det är uttjatat för flera decennier sedan. Jag räknar minuter. Just nu är det... 375 minuter tills min skolbuss går. Hihi. Skolbuss ja.. Åkte jag aldrig när jag gick i grundskolan men nu jävlar sitter man som en annan tomte med ryggsäcken i famnen vareviga dag. Förutom att haglöfs-ryggan blev kvarglömd på stan, förvirrad som man är, så sitter numer med ICA-kassen i famnen. Fast den börjar bli sliten... måste nog köpa en ny snart. 1,50:- för en sån också. Mer än vad vissa nudelpaket kostar. Hutlöst. 372 minuter.

Finessen med att räkna tid är ju att sömntiden bara minskar i förhållande till att själva insomningen låter dröja längre och längre. Ju mer du räknar, desto mindre får du sova och desto mer intressant blir det att räkna den faktiska tiden du skulle kunna hinna sova om du somnar NU. Okej, det gick inte men NU då? Fast man somnar aldrig, för man fortsätter räkna. Nu hörde jag att Sonja var uppe o sprang. Hon börjar arbeta om 315 minuter. Långt inlägg om absolut ingenting. Kan liknas vid Bush's styre. Alldeles för långt och sjukt onödigt. Skapar enbart irritation. 366 minuter.

6 kommentarer:

Shadow sa...

Potatisar. Skär ut små roliga motiv och gör stämplar av potatisarna. Gå sedan lös på tapeten i vardagsrummet.

Anonym sa...

Det finns ju alltid alternativet att tillverkar någon slags vin/sprit av potatisarna.. Du kan ju alltid googla på det nästa sömnlös natt :) Vet inte hur gott det är med sprit som smakar gammal potatis, men värre har säkert druckits..

Anonym sa...

Kapa dom på mitten...släng in dom i ugnen på 200 grader med timjan, flingsalt & lite olja. Käkas med fördel med grillad kyckling, tzatziki & tungt rödvin. /Mr M's middagstips.

Anonym sa...

Men hallå? har du undanhållit information från mig? Dom billigaste nudlarna kostar väl 1.90?

Systrarna Syfilis sa...

shadow: lysande förslag, varför inte stämpla taket också? det skulle piffa till det hela. också ska jag göra en o ha med mig ut på krogen nästa gång, för den tanten i kassan är banne mig snabbare än nåt annat i den här världen. kommer aldrig ut därifrån utan minst en stämpel på varje hand, gärna en i pannan också.

baramicke: Garaaaanteeerat har värre drycker intagits! student som man är kanske det är värt ett försök. fast mäsk luktar ju inte hallon tyvärr...

mr m! long time. Nu blev jag hungrig också..

kära syster, undra om inte euroshoppers nudels ligger under 1,50:- ? har som för mig det. men jag kan ha överdrivit :O

Anonym sa...

Eller så går du ut på er lilla bakgård och sätter ett potatisland. Vad besvikna killarna på krogen ska bli när ni dragit hem dom för att "plöja" :P