tisdag, maj 22, 2007

Mumintraditionen består!

Glad idag är jag. För nu har jag och systrarnas goda vän J bokat ännu en Ålandsresa! Så kan vi fortsätta vår undersökning och utöka validiteten. Stämmer det fortfarande att Ålandsungdomar bryter på finska men inte kan tala språket eftersom all undervisning sker på svenska och om svenska? Märkligt är det.

Hur som helst, skoj ska det bli! I slutet på juli smäller det. Jag får offra Storsjöyran men har ju ännu inte varit där så vet inte vad jag missar.

Det var dock lite surr om att J's sambo ville följa med.. vilket skulle innebära mycket mindre festande för mestadels hennes del men även min.. så en väldigt bad idea som jag tror hon lyckades avstyra. Puh. Vem vill åka på suparweekend med en kompis och hennes alltid nyktre pojkvän? Inte jag iallafall... Three is a crowd, ibland iallafall.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Va ska ni till åland och göra? varför inte slå på stor och åka till finland eller estland eller nåt? Till åland åker man väl bara små skitbåtar alá flytande bingohallar? Då kan man ju lika gärna åka ådalen tre tillsammans med människor som inte gjort ett misslyckat försök att sno nån annans språk

Anonym sa...

nu är det ju inte bingobåtarna som är dealen utan fastlandet. och taxfreen... :D två partynätter i mariehamn. ska du med stiffis??

Anonym sa...

Näe nu e ju inte juli min cup of tea, då ska jag servera tea och tjäna pengar