torsdag, maj 17, 2007

Ok, så zoologer blir dom aldrig...

Var på promenad med min vän J idag. Vi gick nere vid ån som rinner genom staden, och när vi kommit en bit, ca 3km från centrum får J syn på nåt som plaskar i vattnet.

J -Vad var det?
Jag -Vet inte? En fisk kanske?
Jag böjer mig ner för att knyta skorna.
J -Jaha? En himla stor fisk isånafall! Och ben har den också! Kolla! Det är en bäver!!!
Jag reser mig upp, tittar ner mot vattnet och ser huvudet på en liten utter kika fram mellan stenarna
Jag -Nej, det är ingen bäver, det är en utter.
J-Jaha, är det dom som bygger stora trähyddor typ?
Jag -Nej, det är bävrarna.
J -Men det är dom här som gnager på träd?
Jag -Nej, det är också bävrar.
J -Jajust, det är dom som har en limpa därbak istället för svans? Visstja...

Jag sms'ar Sonja och frågar om jag får skaffa en utter till husdjur. Den var ju faktiskt skitsöt.
Sonja: Nejö, den kommer bara gnaga sönder köksbordet!

Suck. Blir man verkligen som dem man umgås med?

En sädesärla?

9 kommentarer:

Anonym sa...

Men NÄ! Man blir som dom man äter med ju! Har jag ju sagt!

Anonym sa...

Jahapp. Då är jag ju körd hur jag än gör. Vi äter ju alltid tillsammans. Måste sluta äta =) Realistisk tanke. Öhm.

Anonym sa...

Blir? ÄR =)

Anonym sa...

JC, vet att det är du. Sch! =)

Anonym sa...

Jag tycker att det låter som en helromantiskt liten promenad, tjejer brukar ju älska att kunna "förbättra" sina killar ;)

Anonym sa...

GAPSKRATT!!

Anonym sa...

baramicke: det var inte särskilt romantiskt. alla flugor var nykläckta, en 100meterssträcka där nere vid ån är förpestad av avföringsodör och min vän J är en kvinna. iofs en väldigt vacker sådan, men det är helt platoniskt mellan oss =) uttern är nog den enda där i faggorna som får ha lite rajtantajtan.

Anonym sa...

Läses med Arne Weise-röst: "-Bävern, även känd som beaver, lever i sundsvallstrakten. Den är väldigt förtjust i stock och trivs bäst när det är vått. Bävrar har ofta brunt strävt hår, som varierar i tjocklek och mängd, men bävertrimning är en vanlig företeelse bland uppfödare. Detta anses ge ett lyft till bäverns estetik och vinner många priser på bäverutställningar, det medför dock vissa nackdelar, t.ex bäverklåda.

Bävrar är aktiva året om men särskillt på sommaren då man med stor sannolikhet kan få en skymt av dom längs ån. Bävrar använder ofta lockbeten, så som lökar och meloner, i sin jakt på stock. Fall har dock påträffats där bävrar i brist på stock ger istället idkar kannibalism och försöker dämpa sin hunger med hjälp av andra bävrar."

Anonym sa...

hahaa..du är stöööörd Stiff.