onsdag, maj 09, 2007

Dagens visdomgjord.

Jag har varit rätt flitig på att göra om och bilda egna visdomsord (vill man ha kul får man lida pin, mfl.) men idag kläckte jag ur mig ett som kanske inte var helt offside ändå.

En manlig vän satt o beklagade sig lite över systrarnas liv - som enbart går ut på att vandra i en slinga mellan hemmet och till jobb/skola -> affären -> Systembolaget -> krogen -> söndagsskräpmaten - sen är det måndag och rutinen börjar om. Detta var han alltså lite avundsjuk på, nybliven sambo och allt. Så i ett försök att muntra upp honom eller nåt, jag vet inte, så hörde jag iallafall mig själv säga:

En liten gräsplätt på andra sidan kommer alltid att vara grönare.

Så djup var jag idag. Nu ska jag se på American Idol o svulla i mig Japanmix. Krya på er så länge.

5 kommentarer:

Anonym sa...

"Finns de bollar så finns de stjärterum...!"=]

Anonym sa...

hähähäh, ja exakt :D stämmer det gamla ordspråket fortfarande?

Anonym sa...

Hahaha, jajjemän!! Truppen bara växer å växer för varje vecka! Tro vi ä uppe på en sådär 28 spelare nu.=) Men laget kommer ALDRIG å festa som vi gjorde på den gamla goda tiden! Finns nog inga som kan kombinera fest & fotboll så j*vla bra som vi gjorde!;-]

Anonym sa...

Shit vad galet jag läste nu. "Strupen bara växer och växer för varje vecka.." haha, men det passade oxå in

Anonym sa...

hahahahahah, kan väl bara vara du i den här världen som lider av kåt-dyslexi. jösses.