torsdag, november 23, 2006

Nån sket i det blå skåpet....

Den här annonsen kan man hitta på blocket.se.



Pris: 24 000:- dockskåp B 1,05m H 1,12m DJ 35cm underskåp B 1,08m H 68cm DJ 42cm skalan är 1:12 trasförmataren 12v räcker till 60 lampor man kan komma till alla rumen med dörrar och trappor 8 rum + kök tvättstuga ,möblerad hall ,1 badrum parkettgolv, köket har ett terakotta golv i lera plattor, trätak,träfönster som är öppningsbara ut mot sidorna på skåpet, möblerna är hand snickrade mycket välgjurda.skåpet är även det hand snickrat. jag kan skicka fler bilder om du är intreserad.

Snacka om att ta det hela med dock-skåp lite väl bokstavligt.. Och snacka om att man har för mycket fritid om man har tid och ork för att pilla med sånt här. Jaha, spelar ingen roll hur många rum det är och tvättstuga o jadijada. Köper man ett skåp stort som en husvagn och nästan i samma prisklass vill man ju givetvis att alla tänkbara finesser ska vara inkluderade. Men vars är golvvärmen? Och varför finns det bara ett badrum? Som dessutom ligger på fjärde våningen - mao, fixa in en hiss ögonaböj. Var är bastun? Var är poolen? Jäkla tur att det fanns lyse därinne iallafall. Ja ni fattar... Och vem ska leka med det? Jag känner då inget barn som är 150 cm när det är i dockåldern.. Det känns som en leksak som enbart är till för "vuxna" med någon obscen fetish och pervers läggning. Hela grejen får mig att tänka på den tiden jag jobbade på förskola.

"- Var la du din napp, Kalle?
- Jag la den på hyllan med leksakerna som vi inte får leka med"

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skulle jättegärna ha alldeles för mycket fritid. Men i så fall skulle den upptas av jättelite dockskåp och jättemycket flanerande eller något annat intressant.

Anonym sa...

jag tror jag ska slå till på det skåpet, det känns som att det sklle vara nåt för S. Men jag ska försöka få ner priset med tanke på att det saknas golvvärme....Då kanske jag har råd med 50 m jul papper som måste klä in skåpet.

Anonym sa...

yoka, du måste nog ha råd med en lyftkran också så jäntan når upp till översta våningen =)

Anonym sa...

Mja, det är ju sant, jag måste nog kolla upp hur mycket M och J´s egna hus kan byggas ut för att få plats.

Anonym sa...

man är inte pervers bara för att man gillar dockskåp