fredag, november 10, 2006

De tar kanske affärsíden lite väl på orden.

Jag Siv (Sonja är inte riktigt lika störd som jag) blir överväldigad av känslor var 14e dag när ett visst reklamblad från ett visst lågprisvarushus dimper ner i brevinkastet. Ja, jag läser reklam och jag tänker inte sluta med det. Känslorna kan inte sammanfattas utan är väldigt varierande. Jag blir full i skratt, hysterisk, förbannad, förvånad, förnärmad, förlägen, generad, fundersam, deprimerad, får moderskänslor, empatisk men kanske mest av allt ändå irriterad för att ingen åtgärdar detta problem.

Jag får dåligt samvete å deras vägnar för det är så pinsamt. Funderar månatligen på att ringa deras huvudkontor och be på mina bara knän att de anställer mig eller vem fan som helst bara de kickar den/de stackars insnöade individ/er som uppenbarligen lider av svåra hjärnskador på grund av läkarslarv som ledde till syrebrist vid födseln.

Jag talar givetvis om rocktrollen som "designar" ÖverskottsBolagets reklamblad. Vet ni inte vad jag talar om föreslår jag att ni genast beger er till närmaste varuhus, vecklar ut en realisations-solstol, sakta öppnar reklambladet och tar en titt... Ni bör dock inte vara på ert bästa humör för det kommer förändras. Om flickvännen har menstruation, ni håller på att renovera lägenheten, eller att det är i slutet av månaden - vänta gärna en vecka innan ni utsätter er för denna mentala påfrestning.
För er som inte har möjlighet att uppleva äventyret på egen hand kan jag förklara kort för er. Det handlar om Överskott. Jag har kalkylerat lite, slutsatsen lyder: (Äh, lägg av, det var detta eller att läsa kurslitteratur. Enkelt val)

Av bladets 127 annonser:
Ordet "Otroligt" förekommer 97 ggr.
"Samma varor, lägre priser" - 28 ggr.
61 st av annonserna har fluffiga molnramar,
resten är inramade med fyrkanter, 6 olika fula färger.

Det stör mig. Jag blir trött. ÖoB: Less is så fucking mycket more i ert fall!

Inga kommentarer: