tisdag, november 07, 2006

Dagens Defekt

För er som inte har hängt med i svängarna så bor jag och Sivan ihop numera. Observera! Vi delar enbart lägenhet, inte säng (okej, det har har hänt) eller karlar. Som alla andra har även vi ett kök. I köket står en spis, ovanför spisen finns en fläkt. Och det är den som är dagens defekt. Eller årets. Eller århundradets.

Missförstå mig rätt nu, jag gillar fläktar. Fläktar är bra skit. Om dom fungerar som dom ska. Fläkten som sitter i vårt kök liksom bara fjåsfläktar. Jag förstår egentligen inte varför den sitter där. För den suger då inte ut nåt matos (inte nåt annat heller för den delen), det enda som händer är att timern smäller till och skrämmer skiten ur både mig och Sivan. Men inte nog med att den inte gör nån nytta, det mest irriterande är att det sitter nån form av glaslucka som man liksom ska fälla ner medan man steker köttfärs eller kokar nudlar. Det lustiga (olustiga) är att luckan inte stannar där nere om man fäller ner den. Nej då. Den åker saaakta, saaaakta upp igen. Man fäller ner luckan igen. Luckan åker saaakta, saaakta upp igen. Och så där håller det på tills maten är klar. Har vi bett om den luckan? Nä. Det har vi inte. Den är i vägen. Den blir geggig av allt stekstänk (va fan heter det då?). Den immar igen. Man ser inte vad man gör. Man blir förbannad.


På söndagar gillar jag lucköppningar, man hjälps åt att fylla i varandras tomrum, man garvar ihjäl sig och man har lite ångest. Men den här jääävla luckan som sitter på fläkten håller på driva mig till vansinne! Ta bort!


MittHem: Gör om, gör rätt! För bövelen!




OBS! Det är inte spisen på bilden som har skrivit brevet. Ellernåt.

Inga kommentarer: