torsdag, oktober 02, 2008

Suck.

Kund - Jag har varit borta i 2 veckor, och när jag kom hem låg det massor med tidningar innanför dörren!

Jag - Har du ringt och bett om ett uppehåll?

Kund - Nä! Jag sket i att betala räkningen bara. Men jag har fått tidningarna ändå! Och nu fick jag en påminnelse! Jag vill ju inte ha dom tidningar. Jag tänker inte betala för nåt jag inte vill ha!

Jag - Så fungerar det inte riktigt, du måste ju säga till att du inte vill ha tidningarna längre. Annars skickas dom till dig ändå.

Kund - Men jag har ju inte betalat!

Jag - Så fungerar det ju med det mesta. Man kan ju glömma att betala en räkning, tex elen. Dom stänger ju inte av elen för dig på en gång, det skickas alltid ut en påminnelse först.

Kund - Gud vad dåligt! Vad gör jag med den här räkningen nu då?

Jag - Jag föreslår att betalar och sedan ringer den aktuella tidningen och säger upp ditt abonnemang.

Kund - (STOR SUCK) Jaha! (lägger på luren)


Håhåjaja vad roligt det är att jobba.

Inga kommentarer: