lördag, oktober 11, 2008

Här sitter jag och gömmer mig

Jag är på jobbet. Som vanligt. Suck. Mitt skrivbord är längst bort i ett hörn och här sitter jag nu och gömmer mig för jobb. Det går ganska bra. Dock har jag en huvudvärk som gör mig trött. Men vad gör väl det! Huvudvärken kommer från en blöt gårdag. Herrn och jag låg i soffan igårkväll, mulade salta pinnar och sörplade rött vin (Ja, jag ÄR vuxen - vem fan äter salta pinnar frivilligt annars?) då min kära kollega tyckte att jag skulle komma ner på stan. Veronica Maggio spelade visst. Han påstod att det enda jag behövde säga för att komma in var företagetsnamn.

Så jag testade. Och det funkade. Vakten stannade oss i trappen och såg så där bister ut som bara vakter kan göra (vilket man kan förstå, det måste vara ett litet nederlag ändå när man inser att man aldrig kommer bli polis). Jag såg så snäll ut jag kunde och sa företagetsnamn. "Jamendåååså!". Vips så var vi inne. Gratis. Där sparade jag 120 spänn som jag kan lägga på ett Wii istället!

Dessutom betalade herrn mina öl och ja, jag gick ju +/-0 där!

Nu får jag gå hem. Heeem. Till maten. Maaaaaten.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag fick åxå gå hem till maaaten och inte vilken mat som helst utan samma mat hi hi och den va god jätte gooood =) Tack för maten Sonja!!!