måndag, oktober 20, 2008

It was a helkväll

Fredagen som jag trodde skulle bli en enda lång, blöt fylla slutade med att jag kände mig löjligt mätt och trött. Yoka somnade i soffan medan Lisa och Siv spelade Wii. Och sen gick jag hem.

Men i lördags! Jag hade hamnat i något konstigt shopoholic tillstånd, jag gjorde inget annat än handlade! Det dumma var att herrn inte heller försökte stoppa mig, men på något sätt slutade det hela lyckligt ändå. Siv bjöd in sig på middag vilket ledde till massor med vin, rom och cola, nån äcklig grogg och sedan blodapelsinlikör hemma hos Sivan. Herrn slängde även ett vinglas i väggen så det blev mindre vackra rödvinsprickar på tapeten. Jag blev förbannad och Siv garvade. Och sen gick vi på krogen. Där försökte herrn lära Siv att spela trummor vilket var väldigt underhållande! Siv skulle bli en kickassbra trummis. Eller iallafall en kickass symbalspelare. Herrn höll inte riktigt med mig.

Söndag låg jag i soffan medan herrn städade, tvättade och fick på promenad. Sen åt jag kebab. En bra dag med andra ord.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vin på tapeten! Bara nudlar på balkongen som fattas nu då så är han en riktig karl :P