fredag, oktober 10, 2008

Jävla finanskris

Jag får inget Wii. Och allt är finanskrisens fel! Herrn säger att vi måste ligga lågt, inte köpa onödiga saker. Som om ett Wii skulle vara onödigt? Jag kommer ju vara glad över att jag får spela och kanske till och med bli smal! Han vägrar lyssna och säger att jag istället borde ta och gå till det där gymet som jag sponsrar med 349 kronor i månaden. "Är du huvudsponsor eller?"

Ja, det kanske jag är. Men jag vill fortfarande ha ett Wii. Men finanskrisen gör det omöjligt. Enligt herrn alltså. Det jag finner lite märkligt är att igår när han kom hem från jobbet sa han att vi skulle köpa en bil. För 37 000. Kronor. Inte godisar. Inte apelsiner. Kronor.

Och då frågar jag mig: behöver vi verkligen en ny bil? Vi bor i samma hus som vi jobbar. Det tar ca 1 minut för mig att gå till jobbet. Borde inte det mest logiska vara att köpa ett Wii? Så vi får lite träning? Eller åtminstone jag. Herrn var nyligen på hälsoundersökning. "Du borde äta mer fett". Bah!

Jaja. Jävla finanskris.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Världen är märklig!

? sa...

Jag röstar för ett Wii.
Jag tror finanskrisen är mest båg!

Anonym sa...

Jag ska fan köpa ett Wii bara för att jävlas :P