söndag, april 27, 2008

Jag är bara 23 år.

Jag är inte en principfast person. Jag har inte bestämda åsikter om särskilt mycket. Det jag dock har bestämda åsikter om (och kommer på såhär på rak arm) är följande:

- Man ska inte gå i rulltrappor. Den rullar och du står stilla, kind of the point.

- Det är oartigt att inte äta upp det man tagit för sig. Det är gott med mat, mat är bra.

- Det finns inga medtrafikanter. Det existerar enbart mottrafikanter.

- Det kan aldrig, och jag menar aldrig, finnas för mycket sås till matträtten du ska äta. Alltid för lite sås, aldrig för mycket sås. För man kan inte få för mycket sås. Mat utan sås är torrfoder.

Så här kommer vändningen. Igår skickade Sonja och Kålen mig på Willys för att införskaffa tacotårteingredienser. Att skicka in mig i en matvarubutik med endast en 6h gammal frukost i magen är som att stoppa in en treårig pojke i ett bollhav och förbjuda honom att vidröra en endaste boll. Det går ju inte? Magen började skrika för varje sak jag lade ner i korgen och när jag hade handlat klart gick det inte längre. Jag var tvungen att äta nåt. Det fick bli en french hotdog i willystjårren, fastän jag vet att jag aldrig tycker det är särskilt gott men nöden vann över förståndet. Tanten frågar vad jag vill ha för sås. Blanda gärna vitlök och den franska, svarar jag. Och vad hon blandade... Hon fyllde hela baguetten med sås och grillkorven fick knappt plats. Sweet lord of the rings. Lika bra att skippa korven och bara äta den såsiga baguetten tänkte jag. Men jag k-u-n-d-e i-n-t-e ä-t-a u-p-p d-e-n. Det var FÖR mycket sås. Dom som känner mig vet att det här är allvarligt. Det kan aldrig bli FÖR mycket sås. Men jo, believe you me. Det var FÖR mycket sås. Så hela gårdagen var jag skärrad och förvirrad. Tanten har vänt upp och ner på min tillvaro. Jag har ätit något som hade FÖR mycket sås.

Jag är bara 23 år och idag tänker jag öppna paket fastän jag inte fyller år.

4 kommentarer:

Zombie sa...

grattis! har för mej att det va nå tårta toppad med kolsyretuber som gäller idag?

Anonym sa...

hahah. stackars dig som träffar oss när vi är fulla o du är nykter. vilket djävulsjobb du tatt på dig. tack, men det är inte idag jag fyller :D kolsyretårtan är given, ta med dig katten sen när du går.

Unknown sa...

HÄhä! Vad bra att ni livar upp min dag här när jag sitter på jobbet och är småbakis. :) Skriv mera så jag får skratta mera och slipper somna!

loathing sa...

jag lämar alltid kvar lite grann på min tallrik..det är inget jag tänker på det bara blir så..jag blir mätt liksom...men jag tycker i och för sej att det är lite fint att lämna lite också inte vet jag varför