söndag, april 27, 2008

Det är svårt att stava till Systtrarnansyfilis.

En dag som denna är det svårt. Vaknade med en svår huvudvärk. Som visserligen släppte men då kom ett svårt illamående över mig istället. Illamående har nu gått över till svår tröttma (för er som inte förstår: jag drack vin igår. Och martini. Och cosmo. Och minttu. Och tequila. Och cider.)Och snart kommer det en mama (inte min) för att lämna paket (till Sivis) och mata mig med smörgåstårta.

Förresten, är det nån som sett den där reklamen för Gilette? För tjejer alltså. En snäcka (tecknad sådan) som tydligen inte kan sätta ihop en byrå, som är värdelös på att fickparkera osv, osv. Efter att lilla snäckis krockat och varit klumpig en hel dag måste hon ju självklart ta ett bad. Hon tittar in i kameran, drar med handen eller hyveln över benet och säger "Jag är inte så len - men mina ben är det!". JAG ÄR INTE SÅ LEN -MEN MINA BEN ÄR DET. Allvarligt talat? På engelska fungerar det ju, men har vi kanske inte fått lära oss i skolan att man inte alltid kan översätta engelska direkt till svenska? Va?

Jag blir så trött. Nä. Jag blir så mycket tröttare.

4 kommentarer:

Anonym sa...

På piteåmål betyder len att man är dum i huvet. Så nog är hon len, både utvärtes och invärtes.

beerbelly sa...

Låter som en bra kväll igår.
Någon som inte är 23 längre ..? ;)
Har lyckats missa den reklamen. Ingen förlust alls..
Ha en ok kväll och en bättre morgondag!

Anonym sa...

Stort grattis till Sivan på födelsedagen: hurra hurra hurra hurra. För visst är det i morgon? Jag vill minnas att det är två veckor o två dagar efter lisa.

Anonym sa...

nästantanten: ja man kan ju hoppas att reklamarna hade pitedialekten i åtanke, låter dock väldigt osannolikt.. =)

beery: ja nån är säkert inte 23 längre, vår kompis V fyllde 24 idag. men jag är bara 23!!! spelar fortfarande barnspel också.

lisamammsen: tackar tackar tackar! lisa har tjatat i snart 17 år (oj, va gamla vi börjar bli) om att hon är hela 16 dagar äldre än mig så det är helt riktigt =D