måndag, april 14, 2008

Det här med att kissa med öppen dörr

Enligt mig är det helt okej att Siv kissar med dörren öppen hemma hos oss. Även min systerson på 3 år kan kissa med dörren öppen utan att jag störs av det. Men det är också endast dom två som har min välsingnelse när det gäller detta. Så när killen man har dejtat i några månader helt plöstligt slutar stänga dörren efter sig blir man liksom lite...rädd. I vild protest springer jag oftast dit och stänger dörren efter honom (och lutar mig mot den så att han inte kan öppna den igen innan han gjort det han ska). Ska det verkligen vara så här? Ett uttjatat ämne, jag vet. Men ändå.

Och när jag ändå är i farten så vill jag ge er ett litet varningensord: var försiktiga med starka mintmunvatten. Eller tänk iallafall på att inte använda sjuktstarktmintmunvatten precis innan ni ska kela med er käresta - sjuktstarktmintmunvatten ger sjuktstarkmintandedräkt som kan vara direkt livsfarligt om det andas i ett öga. Skulle kunna användas som en mildare form av tårgas faktiskt. Det gör sjukt ont och man ser inget på ett bra tag. Aj.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Hallå! Han är ju faktiskt fyra år nu sägs det!

Systrarna Syfilis sa...

Haha justja! glömde faktiskt bort - jag är en dålig moster. Skämmes ta mej fan. /Sonja

Unknown sa...

Men det är inte så konstigt. Har man varit tre år lika länge som den ungen så är det inte konstigt att du börjar vänja dig...