fredag, april 25, 2008

Jag är bara 23 år.

Hade glömt hur fin stan är såhärårs. Hundratalet motorcyklar står parkerade utmed Esplanaden, alla tanter har dammat av vårkappan och är nu ute på stadsvandring igen med sina ettriga små terriers. Jag är aldrig på stan numer. När jag jobbar en mil utanför stan i den numer galet stora gallerian behöver man liksom inte gå i "city" längre, fast att det bara tar två minuter att skutta ner till stora torget. Jag är särskilt inte där nu när bolaget också etablerat sig i jobbgallerian. Men den är fin, stan. Köerna till de tre glasstånden vid Sushibar, Subway och Swedbank växer på sig ordentligt nu, ibland olidligt långa - som idag. Gick igenom Vängåvans park istället, där är fontänen fortfarande tom och uppe på dess svarta skydd satt det ett gäng kulturkids med gitarrer och munspel som passade på att ljuda ifrån sig.


Självklart inte jag som tagit bilderna, det är varken sommar eller höst nu men vårbilderna på stan lyser med sin frånvaro.

Det börjar pocka på ordentligt nu i Gatufestnerven och vintarmen..!

Och jag är bara 23 år.

7 kommentarer:

beerbelly sa...

Fyller du år? ;)
Grattis!

Anonym sa...

Nedräkningen har börjat....MOOOOAAHAHAHAHAHAHA//Yoka

Systrarna Syfilis sa...

beery: inte idag =) men tack.

yoka din toka. du är också bara 23. inte som dom andra gammtackern.

Unknown sa...

Jag kan säga att 24 är den bästa åldern!! Måste även tillägga att de här 16 dagarna bara känns längre och längre för varje år som går!! (helt sjuuuuuuuukt längesen jag fyllde år alltså!)

Unknown sa...

Eller så kan det vara så att det är jag som har hunnit med myche dumheter de senaste två veckorna... :-P

Unknown sa...

http://www.tjuvlyssnat.se/sodra-sverige/med-insikt-om-att-en-sann-stjarna-aldrig-blir-aldre-an-27

Anonym sa...

hahahah, lisa: tar inte åt mig, tar inte åt mig, tar inte åt mig. huvva. dumma barn.