måndag, april 14, 2008

Don't be a stranger.

Jikes. Vad länge sen jag plitade ner nåt här känner jag. Var ska jag börja? Ensamroadtrip till nordliga Luleå i broderns sjufyrtiofemma, a.k.a Traktorn - inte så spännande. Tack och lov för Blomkålens kassettbandsmp3konverteringsmojjäng så man åtminstone kunde lyssna på talbok.

Konstateranden:
- Det är lurigt som fan att ta sig in på MAX i Skellefteå om man kommer söderifrån. Det är även lurigt som fan att hitta ut på E4 igen när man ska ut från MAX i Skellefteå.
- Som Sonja tidigare nämnt, schitt vad jobbigt det är att vara på Leos lekland fem timmar i sträck. Jag hajjar att 4-åringen pallar åka rutschkana i 300 fartfyllda minuter - fastern då? Not so much.
- Tvååringen bevisade att påskmust kan låta väldigt likt taskmört och att Jokkmokk egentligen uttalas Okkemokkemokk. Överraskande underhållande faktiskt.
- När jag kom hem från 0920 konstaterade jag att jag lever i ett lilleputtland. Ma-ma o pa-pas låga cockerspanielflicka vs MonsterJätteHundenMaxi av tysk ras jag inte kommer ihåg samt min lillSveaBea på dryga 2 pannor vs MonsterJätteKattenSomIronisktNogKallasLillan. Lillan täckte hela mig när vi skulle kela, och det säger inte så lite.
- Ma-mas gatukök för bakfulla och panka barn är åter i bruk. Minns inte om vi nämnde det men hon fick mindre goda recensioner av Yoka och Lisa senast vi var i byn för det var otrevliga råvaror i kylskåpet. Nu hade hon styrt upp det hela och dukat upp med los gigantos smörgåstårta till sin dotter! Älskar den kvinnan.

Inga kommentarer: