torsdag, mars 30, 2006

Veckans Var tog du vägen?

Minns ni Ika i Rutan? Denna färgstarka, galna, fantastiska karaktär (om man är av det manliga könet minns man tydligen Ika bara som väldigt läskig). Hur som helst! Ika och sina vapendragare, Skelettet Åke och Krokodilkompisen Bengt hade sina galna upptåg där i slutet på 80-talet.

Citat som: -"Det är en gurka i oboy'en!" och -"Jag har så ont i förkylningen" hör man ju inte i dagens barnprogram. Ingen utövar längre sporten "Konstskidning" med Ikas konster, Pinnen, Korset och Trädet. Genialiskt! Inte heller får man förklarat hur kroppen ser ut på insidan. För er som inte kommer ihåg;

"Längst ut på kroppen där sitter ju kläderna, och kläderna kan man ju tvätta och stryka. Sen kommer skinnet. Och går skinnet sönder, så sätter man på ett plåster. Sen kommer fettkoftan. Det är den som ser till att man är varm på vintern. Och sen kommer musklerna. En del har jättemycket muskler och dom är jättestarka, och en del har nästan inga muskler alls och dom är jättestarka ändå. Sen kommer skelettet!" Också dansar Ika sin galna skelett-dans, som faktiskt var lite läskig. Roligt!

Guh vilket skräp som visas nu för tiden. Pokemon o Lattjo Lajban o grejjer. Tacka vet jag Ika, och innan det Smurfarna och Televinken. Tacka vet jag min storebror så man fick ärva lite grejjer. Eller tack ma-ma o pa-pa för att ni väntade 8 år innan ni skaffade tillökning, moi.


Fantastiskt vad SVT sparade in pengar på detta. Kan inte varit så dyrt med ett schackrutigt golv, några hattar och ett plastskelett? Men det funkade ju! Mer Ika i Rutan!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Varför kan man inte bara ta av sig fettkoftan när det blir sommar då?

Anonym sa...

haha! Ja, bra fråga! Så, Sivan...varför kan man inte ta av den?

Anonym sa...

Fråga inte mig? Jag har försökt bli av med min fettkofta flera, flera år. Men Ika verkar veta, hon är ju smal som en sticka. Man kanske måste sätta in en dragkedja i fettkoftan? Då borde det gå lättare

Anonym sa...

Eller så slutar man att äta. Eller så börjar man att träna. Men det är ju så jävla tråkigt. Både att sluta äta och att börja träna. Värdekasst.

Chris sa...

asså, verkligen, ika i rutan var typ grymmast. jag blir tom helt prepubertal i språket när jag tänker på henne. först minns jag att hon skrämdes, sen blev det bättre. löve.

Anonym sa...

Jag är förmodligen lite äldre än du, men för mig var Ika att jämställas med Vilse i pannkakan.
Alltså helt livsfarligt för ett litet barn.

Nini sa...

Nej nej Ika var cool. Hon pratade helt gaelt oxå, intonationen var off, keff och grym.
Mer Ika å mindre Pikachu till barnen!!!



Fast Pikachu är ju fasligt söt förståss... *pika-chuuuuuuuu*