söndag, mars 19, 2006

Veckans Var finns du nu?

Jag minns inte hur vi kom in på ämnet, men systrarna började prata om bortglömda (eller förträngda) popstjärnor. Och då kom jag helt plötsligt ihåg!


Shaking Fredrik (Även känd som Fredrik Willstrand)


Oo, han var het! Han var snygg! Han sjöng som en gud! Och dessa texter!Jag var väl ca 5 bast och trodde att det var han och jag mot världen. Jag hade ett kasettband som jag spelade miljoner gånger i bilen på väg ner till Öland. Det var en härlig resa, tyckte jag. Mina päron var inte lika snabba att hålla med, dels för att jag torterade dem med att dessutom sjunga med i varje låt, men även för att jag råkade spilla lite (läs: mycket) varm choklad i bilen när jag blev lite rädd för en geting, men det får bli ett annat inlägg. Dom insåg iallafall aldrig hans storhet, sorgligt nog (precis som resten av Sveriges befolkning heller aldrig gjorde).

"Susanne, Susanne vi ska vara rädda om varann
Du kan ge mig längtan som ingen annan kan
Susanne, Susanne all min oro den försvann
Vill att du förstår det nu Susanne"



Var tog du vägen, Fredrik? Var finns du nu? På bänken med alkisarna? På ålderdomshemmet med pangisarna?


(Det skulle vara en bild på snyggingen också, men bloggjävlen vägrar att samarbeta. Återkommer med bild då jag svurit klart.)

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha. Jag har haft denna låten i huvudet sen jag var liten.
Nu poppade den upp igen, så jag var bara tvungen att googla och fick en enda träff, som ledde till denna blogg.

Hittade lite matnyttigt på Wikipedia:

"Fredrik Willstrand, "Shakin' Fredrik", född 1970, är en svensk popsångare som slog igenom 1987 i tv-programmet Solstollarna Han medverkade i den svenska Melodifestivalen 1986 med låten Fem i tolv, men slogs ut efter den första omgången. 1999 medverkande han i Stefan & Kristers buskis Bröstsim & Gubbsjuka."


Här är låten för övrigt:

http://www.youtube.com/watch?v=RklgbQHoZL8

Nostalgin flödar.