onsdag, mars 29, 2006

Menvaihelvete?!

I flera dagar har nu snön VRÄKT ner i min kära hemkommun men även i grannkommunen (där jag gör patetiska försök att studera). Efter att ha haft redovisning hela förmiddagen och efter att alla upprepat allting femtioelva gånger så var det alltså dags för Sonja att traska ner till bussen. I vanliga fall tar det väl en kvart att gå ner till bussen, men en dag som denna tog det en jävla tid och jag fick snö innan för skorna och det var kallt som fan och jag såg inte ett jota och jag var allmänt upprörd ända tills jag kom ner till busstationen. Då blev jag gråtfärdig istället.


"Busstationen har flyttat" stod det på en lapp som satt på en dörr.


Jaha?! Kunde inte nån ha sagt det till mig lite tidigare?! Och när dom ändå skrivit en lappjävel kan dom väl skriva VART stationen har flyttat? Men näääärå, jag fick minsann irra runt i den jävla snöstormen innan jag hajade vars jag skulle (som sagt, jag är inte den smarta av systrarna).


Idioter, I tell you!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skönt det är att bo i en stad där bussen stannar på fler än ett ställe :D

Anonym sa...

Håller med ovanstående... Tänk att ha två busshållplatser på mindre än 5 minuters gångavstånd, samt t-bana och ytterligare en buss 8 minuter bort... Vissa har det bra... :-P

Puss å kram

Nini sa...

Hehehe men du, det är ju lagen om alltings djävulskap!!

Anonym sa...

"Ojoj, jag kommer inte hinna att promenera ner till tåget(400m) Men vad kommer här då? jo tre bussar, vilken ska jag ta idag då?" :D

Systrarna Syfilis sa...

blablabla. jag har iallafall min spark. den är mkt finare än alla tunnelbanor o pendeltåg. in sweden we call it a kick. / Sivan